Singoalla

Trådstartare
Har varit förkyld någon vecka och känner mig bättre idag, så jag tränade efter jobbet. Nu när jag kom hem så upptäckte jag en blåsa på axeln. Det ser nästan ut som ett brännmärke som man kan få av gummi, att huden slitits bort lite, så jag tänkte att jag måste kommit emot med skivstången eller legat konstigt på mattan. Men tyckte att det var märkligt eftersom jag haft t-shirt som täcket axlarna. Nu på kvällen upptäckte jag att jag fått en likadan blåsa på skinkan :o Vad är detta, kan vuxna få höstblåsor på konstiga ställen? Har jag ens haft vattkoppor som barn? :nailbiting: Vad gör jag?!

Vänligen,
Smått hypokondrisk Singo

Du kan ha någon sorts herpes-virus. Bältros är en sort, Herpes typ II kan man ha lite överallt (i hjärnhinnan hade jag det..) så gå och ta prover om det inte ger med sig inom några dagar.

Vad är detta, kan vuxna få höstblåsor på konstiga ställen? Har jag ens haft vattkoppor som barn? :nailbiting: Vad gör jag?!
Jag trodde att man bara fick höstblåsor kring munnen och eventuellt på händerna.

Är blåsorna varfyllda eller är det bara genomskinlig vätska?
Är de genomskinliga är det väl någon typ av tryckskada/skavsår. Alternativ bränn- eller köldskador. Är de varfyllda kan jag tänka mig att det är någonting annat, tex svinkoppor.

Du kan ha någon sorts herpes-virus. Bältros är en sort, Herpes typ II kan man ha lite överallt (i hjärnhinnan hade jag det..) så gå och ta prover om det inte ger med sig inom några dagar.

Vad märkligt, trodde bara man kunde få herpes vid mun och kön!

Jag trodde att man bara fick höstblåsor kring munnen och eventuellt på händerna.

Är blåsorna varfyllda eller är det bara genomskinlig vätska?
Är de genomskinliga är det väl någon typ av tryckskada/skavsår. Alternativ bränn- eller köldskador. Är de varfyllda kan jag tänka mig att det är någonting annat, tex svinkoppor.

Det trodde jag med. De är röda, lite var och så är huden bredvid lite flagnig. Ringde vårdguiden nu och beskrev det precis så och hon trodde svinkoppor. Men om jag kände mig frisk i övrigt så kan jag jobba, bara jag håller rent och undviker kontakt. Tänker att det bästa vore att typ sätta plåster på? Så man inte råkar komma åt. Vill inte smitta hela kontoret :angel:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Valet i USA
  • Vad gör vi? Del CCIV
  • Sellpy?

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka