Blåsa på överläppen

Status
Stängd för vidare inlägg.

Kalaspinglan

Trådstartare
Hmmm... lilla Filip, 7 veckor i morgon, har fått en rejäl blåsa, vätskefylld ser det ut som, på överläppen. Någon som har en teori om varför det blivit så, är det "farligt" och hur blir han kvitt den? :confused:
 
Sv: Blåsa på överläppen

De kan få en sån blåsa om de inte har rätt tag om bröstet när de äter. Hur fungerar amningen?
 
Sv: Blåsa på överläppen

Nja, amningen fungerar sådär. Oftast använder jag amningsnapp (??!), då får han i alla fall hyffsat grepp och strular inte (läs: blir hysterisk). Försöker dock att amma både med och utan amningsnappen.
 
Sv: Blåsa på överläppen

Från amningsnappen?
Är det så att han drar in överläppen? Eller vad ska jag kika efter när jag ammar (så jag kan ändra)?
 
Sv: Blåsa på överläppen

Inte från amningsnappen, utan att han kanske inte har rätt tag om bröstet.

Försök få honom att gapa stort innan han tar bröstet i munnen, då är det lättare för dem att få rätt tag.

Läpparna ska inte vara indragna.

Hur tyckte de på BB att det såg ut?

Sen kan jag även säga att mina båda haft små blåsaktiga saker på överläppen trots att de haft bra tag, så det kan de kanske få iaf.
 
Sv: Blåsa på överläppen

Det är väl jättevanligt med sådana "sugblåsor", oavsett om de har bra tag eller inte? Min son hade det också, trots problemfri amning, och de flesta bebisar jag känner har haft sådana då och då. Ingen fara alls och du behöver inte göra något åt det.
 
Sv: Blåsa på överläppen

Det kanske det är?

Mina hade ju som sagt också blåsor trots bra grepp, men det kan även bero på "felaktigt" grepp.
 
Sv: Blåsa på överläppen

*jag håller med du*:idea:

Knubbe hade också sådan blåsa trots att ammningen gick perfekt, och de flesta andra bebisar jag träffat också.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
Svar
8
· Visningar
1 453
Senast: Modest
·
Småbarn Jag är desperat efter sätt att få i vår treåring penicillin. Lång historia kort; vår dotter har haft sår i näsan senaste 8 veckorna. Vi...
Svar
19
· Visningar
2 315
Katthälsa Vår 17-åriga bondkatt har det senaste året börjat jama på ett väldigt ovanligt sätt. Hon utger ett mörkare och högre ljud än sina...
Svar
8
· Visningar
715
Småbarn Vi har sökt vård både på jourcentral, akuten och kommer sannolikt behöva söka oss till VC nästa vecka om symtomen inte släpper - men är...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 230
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Senast tagna bilden XV
  • FÅRtråden

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp