Blandrastiken Shaula sprang in i skogen efter olyckan

Ishtar

Trådstartare
Slänger ut en tråd utifall att nån bor i närheten av Ansmark 1 mil söder om Umeå eller känner någon.

Min brorsa, hans tjej, hennes bror och hans hund var med om en bilolycka idag. På E4 vid Ansmark 1 mil söder om Umeå. Bilen voltade kraftigt och landade över viltstängslet på taket. Blandrastiken Shaula tog sig ur bilen, en krossad ruta förmodligen, och sprang till skogs. Polisen säger sig ha hört att tiken senare blev påkörd någonstans och sprang in i skogen igen, men den här uppgiften är osäker. Snälla hjälp! Ring matte Marika på telefon 070-55 66 954. Alla 3 människor är ok, brorsan inlagd men ej allvarligt skadad. Bebisen som är i magen i v 22 mår också bra.

Shaula_0.jpg

http://www.vk.se/

:eek: :cry: :cry:

Sv: Blandrastiken Shaula sprang in i skogen efter olyckan

Nämen usch. Hoppas verkligen att hon snart kommer till rätta. Skönt att de andra i bilen klarade sig bra. Men jobbigt att inte veta vad som hänt hunden.
Håller tummar och tår för att hon snart hittas!!

Oj så hemskt :eek: Tur att alla i bilen klarade sig, hoppas Shaula också kommer tillbaka välbehållen. Vad är det för raser i henne? storlek?
Jag har i allafall spridit vidare detta till lite vänner som jag har i Umeå och de har lovat att hålla ögonen öppna.

Troligen är hon svårt chockad....
Då kan de vara svåra att få tag i, tyvärr.
Hade en bekant som råkade ut för samma sak för ett antal år sedan, deras hund sprang 5 mil!!!
De lyckas få tag på henne genom att hon hade gått i hundgård för att själa mat och hundägaren var så smart att hon stängde grinden.
När mina bekanta kom för att hämta henne, så tog det en bra stund innan hon vågade komma fram.
Detta var då en hund som normalt var väldigt öppen och glad och naturligtvis hade fullt fortronde för sina ägare.
Men hon var alltså svårt chockad.
Tog faktiskt flera dagar efter hon kommit hem, innan hon var sitt vanliga glada jag.

Med detta vill jag säga, leta inte för snävt en chockad hund kan ta sig långt...

Hej, jag vet faktiskt inte vad hon har för raser, men storleken är som en schäfer ungefär, kanske lite smärtare. Ägarna tror också att hon är svårt chockad och därför uppamans man ringa polis eller Marika när man ser hunden och hålla avstånden så man inte skrämmer henne.

USCH. Jag blir helt kall när jag ser bilden på familjens bil sådär. :crazy:

Underbart, fick ett sms i natt. :)
En tjej som bor i Ansmark hade sett efterlysningen på ett hundforum, detta eller vovve, sett hunden och ringt. Fantastiskt! Heja internet!

Åh vad underbart att det gick bra för din bror med familj och att hunden blev återfunnen! Jag blir helt gråtmild.

Kändes så skönt när jag läste annonsen. Vilken jul det blir, köp ett stort tuggben.

Åh vad härligt att hon kom tillrätta :) hennes matte och husse hade väl knappast kunnat få en bättre julklapp =)

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka