BlandRas "Resultat"?!?!?!

M

malejna

Har en "liten" blandraspojke på nu 7 månader och jag undrar om någon har nån ide på hur han kommer se ut som vuxen?!
Lille Boogey är blandning mellan Labrador & Golden, antar att det är en ganska vanlig korsning men har aldrig sett någon...Lite kul att veta ungefär hur stora oså dom blir (",)
Blandisar kan ju se ut lite hur som helst, så det vore intressant att se andra med samma blanding..!!!

Slänger med några kort!

6458214.jpg

6458218.jpg

Fick honom i 18-års present, snacka om att bli överraskad (va bara tvungen att säga det) =)

Sv: BlandRas "Resultat"?!?!?!

Lite lik en flatte kanske fast inte lika slak och snipig.
Eller som en svart golden.
Eller som en lockig labbe.
den som lever får se ;)

jag har bara sett korthåriga hundar av den blandningen. de brukar bli ganska lika labbar, fast med längre nos och spinkigare svans.

Lite lik en flatte kanske fast inte lika slak och snipig.
Eller som en svart golden.
Eller som en lockig labbe.
den som lever får se ;)

ungefär så jag brukar tänka oxå...Vette Tusan vad det ska bli av honom=)...För tillfället, nu när valppälsen börjar försvinna, är det lite lockigt, lite korthårigt, jääääättelång krullig svans & überlånga ben...
Så det blir väl en överraskning...=)

Golden och labbe är ju rätt lika i storleken och annars också i utseende! Läs bådas rasstandarder så får du en liten bild hur det kanske blir!

Min storebror hade en hund av den blandningen och den såg ut som en flatte.
Hade jag haft scanner så hade jag visat bild på honom :)

Jag har en blandras golden/labbe. Han är idag 4 år gammal. Han är väldigt lik en labrador i kroppen, det enda som gör honom mer goldenlik är några drag i huvudet och pälsen som är någon/några centimeter längre.
Tyvärr krashade datorn för ett tag sedan med alla valpbilder, men du får se hur han ser ut idag:

Labbasinthesunshine123.jpg

Labbasisnn11.jpg

IMAG0166.jpg

Han var ju hur fin som helst!!!! Så där hoppas jag på att min kommer se ut sen oxå=)
För just nu så är han inte så...eehh..vacker...
väldigt opropertionerlig och "unghundig"..
Men tack för bildern, JätteFin va han:love:

Här kommer bilder på en annan retriverkorsning.
Flatradoren Hilda, blir ett år idag. Bilden tagen för ett par dagar sedan.

14022944.jpg

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka