Blanda ut liniment med vatten`

A

ArabianGirl

Ska man göra det...? :confused: jjag tyckte mig se att det stod på flaskan "för att undvika blistringsskador" eller nåt liknande?

Sv: Blanda ut liniment med vatten`

vad är det för typ av liniment? Arnika? För där tror jag att jag läst att man kan blanda ut med vatten. Arnika är ett ganska så snällt preparat men jag tror att alla liniment kan blistra om man har på det på benen och lindar fel lixom. Så det kanske är därför man ska späda ut det så risken minimeras eller nåt

Sv: Blanda ut liniment med vatten`

normalt sett ska du inte ens behöva blanda liniment med vatten. liniment är så pass snällt. däremot kan det väl vara så för känsligare hästar att du tex ska undvika att bandagera över, för då kan de få blistringsskador.

Liknande trådar

Hästvård Jag tycker att det är jättesvårt att se ”painface” på hästar. Försöker studera bilder noggrant men det är inget jag kan se bara sådär...
2
Svar
20
· Visningar
2 054
Senast: fio
·
Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
740
Senast: tara
·
Hästvård Jag är lite fundersam gällande en av våra hästar, ett 18-årigt islandssto. Hon har under en ganska lång period (sedan sommaren 2022)...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
8 419
Senast: Roheryn
·
Hästvård Jag har en häst med fyra vita strumpor och rosa hud därunder. Har under de senaste åren drabbats av olika grad av mugg/rasp under senare...
Svar
8
· Visningar
968
Senast: Fiorano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka