Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Hej!
Har inga tips alls men undrar varför du vill blanda sand i färgen?
Jag fick det tipset när jag byggde mina uteboxar. Nu har det aldrig blivit aktuellt eftersom de hitills varit väldigt restrektiva med gnagandet. Vad jag förstod då räckte det med ganska lite sand i färgen.
Ganska lite sand? Typ 1 msk till 1 liter färg? Mer eller mindre?
/Lizzie
De vill endast sälja sin produktTror du borde ringa till Bruksbalken, dom har detta som koncept.
De vill endast sälja sin produkt
/Lizzie
Jag skulle prova att strö sand ovanpå det målade och prova med olika mängder i tills önskat resultat.
Har faktiskt målat med sand i färg på krukor men det var så länge sen så jag kommer tyvärr inte ihåg hur jag blandade.
Är det särskilt nyttigt för hästarna med sand i färgen? Det borde väl slita något enormt på tänderna?
Precis. Syftet är att de inte ska gnaga.
Lizzie
Bekanten hade "ungefär 1 dl sand per liter färg". Fast hens bävrar gnagde ändå. Dock målades det på stället de innan föredrog gnaga på vilket kanske kan påverka.
Meningen är de inte ska vilja bita. Då slits inga tänder.
Precis. Syftet är att de inte ska gnaga.
Lizzie
Jovisst de förstår jag, men om de inte låter bli att bita?
Så lär de knappast slita ner tänderna av lite sand med tanke på hur mycket sand/grus hästar får i sig i munnen ute i hagen etc.