Black Sabbath

majola

Trådstartare
Nu är de hemma, gullisarna. Världens sötaste gerbiler har flyttat in hos oss.

Uppfödaren hade döpt dem till Benny och Baldour, men det tyckte vi var lite töntiga namn på två så tuffa killar. Funderade på Häagen och Dazs, och sambon ville ha Iron och Maiden. Men jag förklarade att det vore taskigt mot den lille gossen som skulle få heta Maiden. Så det fick bli Black och Sabbath istället.

De håller för fullt på att utforska buren. Sabbath gick och lade sig en stund och matte trodde att han var döende allra minst och fick verkligen lägga band på sig. Men sist jag kollade var han uppe och sprang igen.

Black och Sabbath (gissa vem som är vem!)

KopievonBlackSabbath3.jpg

Trött Sabbath

KopievonSabbath3.jpg

De har fått lite mer strö redan, men vi ska fylla på ännu mer imorgon. Ikväll får de vara lite ifred.

Hos uppfödaren var de väldigt tama och kom upp i handen, men väl hemma var de lite blygare när de skulle flyttas över från transportburen till akvariet. Men det gick bra til slut. De var väl lite omskakade efter resan och så.

Sv: Black Sabbath

Tack! Vad roligt att höra!

Det är den första buren som vi inreder, så vi försökte läsa på om deras behov och titta på en massa bilder och hämta inspiration.

"Klätterställningen" i mitten har min sambo byggt och den verkar de gilla skarpt. Mitt hus är de däremot inte så intresserade av, fast de verkar tycka att det är kul att hoppa in genom fönstret. :bump:

Edit: Fast nu ligger de och sover inne i huset bägge två! De är så söta!

Senast ändrad:
Sv: Black Sabbath

Sicka sötnosar.
Jäklar vilken inredning!!!
Ni får gärna bygga åt mig oxå :bump:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka