Black Coffee

Danaa

Trådstartare
Hej på er!
i år har jag använt mig av Black Coffe till mitt sto, är de någon fler som betäckt med honom?

Eller finns de några 1-2-3 åringar efter han som ni kan lägga ut bild på? och berätta lite om?:banana:

Sv: Black Coffee

Hej,vad roligt att nån fler än jag använt BC.Mitt sto är dräktig med honom :banana:och ska föla i mitten på april om allt går som det ska.Stammen på henne är Milano Lombard Nepal.Valde BC för alla xx i hans stam för jag behöver lätta upp lite,det är stoet på min avatar.
Vad är det för stam på ditt sto?

mitt sto är e. Master ue. Marabou x valde honom också för att hoppas på att alla xx ska slå igenom lite, då mitt sto också är ganska tung i kroppen:) kollade henne på 21 dagar och då var hon dräktig:banana:

Men nan förädlare är han väl knappast, eller? Fullblodet kommer ju först i tredje led, och da har man haft en hel del stadiga halvblod av gammeldags modell därimellan.

Kanske inte, men mitt sto har ju fullblods arab i sitt möderne så de kan ju knappast bli sämre..

Men nan förädlare är han väl knappast, eller? Fullblodet kommer ju först i tredje led, och da har man haft en hel del stadiga halvblod av gammeldags modell därimellan.
Håller med jag har ju själv använt honom tre gånger, men då till väldigt lätta ston som är eller har mycket fullblod i sig.
Tvärtom så har mina trots sina mödrar, blivit ganska rejäla hästar.

Nej men de är ju alltid olika beror ju på vad som slår igenom som sagt.. Kan du inte sätta in bilder på dina avkommor? skulle vara roligt att se:)

Låter trevligt med Master,och vad roligt att det tog på ditt sto också
Vi får väl TRO lite på xx:en ,jag ville även hålla mig till svenskt blod så gott det går, det är inte mycket kvar av det.Jag helt enkelt gillar det.:)

Då kommer det lite bilder på BC avkommor, bilderna av lite skiftande kvalité :angel::
3-åring hingst e. BC - National Zenith XX
Belsebub3rstonoBatte012.jpg

2-åring sto e. BC - Falleur
MobilI005.jpg

1-åring hingst e. BC - Briar
20080816019.jpg

3 månaders föl sto e. BC - Talinum XX
20080816064.jpg

åh, alla var jätte fina. Men den första föll nog mig mest i smaken:) har du visat dom på någon fölvisning eller treårs? Vad fick dom för poäng?

De två översta är tre i år och visade på treårs. Hingsten som inte är sent utvecklad fick dåliga poäng fast ändå mycket bättre än väntat. BC var ju sen i sin utveckling och sonen inte bara är lik pappa utseendemässigt utan även i växandet. Stoet gick klass I gångarter med bara en poäng ifrån att bli det även i hoppning.
Fölet ska visas om en vecka.

Jag har också betäckt med honom. Mitt sto är efter Neapel-Maraton. Hon hoppar väldigt bra och hon rör sig bra. Jag hoppas BC ska ge avkomman ännu bättre gångarter än mamman eftersom jag är dressyrinriktad. Vill också att hans goda psyke ska slå igenom då mitt sto kan vara vasst.
Och är ju hemskt snygg också så visst var det en bidragande faktor till valet av hingst :-)

Liknande trådar

Avel Hej! Jag ska betäcka mitt quarter sto i år och vill betäcka med en quarter. Jag har sen tidigare bara koll på swb hästar och där tycker...
Svar
1
· Visningar
521
Senast: Nikan
·
Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 087
Senast: Piaff
·
Avel Hej!! Jag behöver er hjälp. Det är mitt första år i avel och jag känner att jag har noll koll men många här verkar ha stenkoll. Jag...
Svar
1
· Visningar
619
Senast: Shaggy
·
Övr. Katt Hej. jag har en fråga gällande mina 2 katter som helt plötsligt inte kommer överrens. Dom är båda hanar och kastrerade. Den ena hanen är...
Svar
3
· Visningar
697
Senast: Svartkatt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka