Tänk vad arg damen i länken hade blivit om den var ORANGE!Undrar varför skyddsplast så ofta är blå (utom ikeas som alltid är genomskinlig)?
Barför inte orange eller grön?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Tänk vad arg damen i länken hade blivit om den var ORANGE!Undrar varför skyddsplast så ofta är blå (utom ikeas som alltid är genomskinlig)?
Undrar varför skyddsplast så ofta är blå (utom ikeas som alltid är genomskinlig)?
Gissar vilt här nu, men kanske pga att det ändå är rätt vanligt med färgblindhet gällande rött/grönt - så det skulle bli otydligare för en relativt stor massa?Undrar varför skyddsplast så ofta är blå (utom ikeas som alltid är genomskinlig)?
Det det yttrar sig i svårigheter att skilja mellan färgerna, inte att de blir vita.Gissar vilt här nu, men kanske pga att det ändå är rätt vanligt med färgblindhet gällande rött/grönt - så det skulle bli otydligare för en relativt stor massa?
Är det inte så att det blir grått-ish för många? Alltså jag tänkte att om en har blå plast så är det tydligare för många än om den blir gråDet det yttrar sig i svårigheter att skilja mellan färgerna, inte att de blir vita.![]()
Undrar varför skyddsplast så ofta är blå (utom ikeas som alltid är genomskinlig)?
Jag hade tänkt diagonala ränder om jag velat markera att plasten är där.Undrar varför skyddsplast så ofta är blå (utom ikeas som alltid är genomskinlig)?
Då kunde man i vart fall välja mellan grönt, brunt, gulorange och mörkvinrödJag tänker att blått känns fabriksnytt och fräscht medan grönt och orange ser ut att komma direkt från typ 70-talet.
Då kunde man i vart fall välja mellan grönt, brunt, gulorange och mörkvinröd
Ska alla behöva ha enbart blått i sina kök om man vill färgmatcha idag?
I valfrihetens tid borde man kunna beställa den färg på plasten man vill ha och inte behöva måla om köket.
Skyddsplast är den nya dekorplasten!I valfrihetens tid borde man kunna beställa den färg på plasten man vill ha och inte behöva måla om köket.
Blommig!Skyddsplast är den nya dekorplasten!
Det är ett tillägg till EU-lag och amerikanska konstitutionen numera: lex mandalaki. Jag säger inte varför.Jag fick en fin rostfri hushållsvåg i julklapp. Modell större och dyrare, med blå skyddsplast. Tyvärr så var det en vit dekal på ena hörnet med texten ”peel off”. Tror jag skulle behållt den på annars![]()
Det det yttrar sig i svårigheter att skilja mellan färgerna, inte att de blir vita.![]()