Blå om läpparna...Varför?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Minilott

Trådstartare
Min son fyller två år i maj,han är en rejäl gosse,pigg och för det mesta glad:love:
I förrgår kväll såg jag att han var blå-lila om läpparna,konstigt:confused:
Jag frågade hans pappa om han ätit blåbärssylt eller nåt men icke.. vi hade inte heller varit ute i kylan på många timmar.Han var helt som vanigt annars,inga andningsbesvär eller trött...Vi fattade ingenting! När han somnade efter en timme ca så hade han normal färg igen.Igår kväll blev det likadant! Jag ringde jouren och pratade med en ssk,hon tyckte inte det verkade akut så vi beslöt oss för att söka hjälp på Vårdcentralen i dag.När jag ringde för att boka tid fick jag verkligen tjata mig till att få komma ner med gossen... Hur vågar de? TÄNK OM han skulle ha ett allvarligt hjärtfel eller nåt...:eek:
Nåväl..vi fick en tid,doktorn lyssnade och lugnade mig med att hans hjärta lät bra... blodprov togs oxå för att kolla blodvärdet,även det var bra! Fortsätter detta ska vi komma tillbaks... I kväll har han inte blivit blå:bow: MEN varför blev han det tro???
 
Sv: Blå om läpparna...Varför?

Blir han bara blå om läpparna när det är kyligt ute?
Då kan han samma sak som min mamma har...det är någonting med blodkärlen runt läpparna men vad det är har jag glömt bort och jag ska inte förvirra ner dig (och mig själv framför allt):p, ska fråga henne när hon kommer hem (hon är i stallet för tillfället)

Men det viktigaste av allt är att du kan lugnt pusta ut för att det är ingenting farligt :)
 
Sv: Blå om läpparna...Varför?

Han brukar inte vara frusen av sig... men han har tack och lov blivit så mer... Men visst var det skumt:confused:
 
Sv: Blå om läpparna...Varför?

Läpparna kan bli blå av dåligt syresatt blod.
Ni har ju varit till doktorn och han har lyssnat på hjärtat
och de har ju tagit prover.
Det kan vara en engångsföreteelse.

Händer det igen utan förklaring så
åk in till sjukhuset igen och begär att han
ska få ha en mätare på sig som mäter blodtrycket
under ett dygn eller fler.
Då vet ni om hjärtfrekvensen plötligt ändrar sig och
gör att han ev. får för lågt blodtryck.

Hälsn. Stisse
 
Sv: Blå om läpparna...Varför?

Stisse skrev:
Läpparna kan bli blå av dåligt syresatt blod.
Ni har ju varit till doktorn och han har lyssnat på hjärtat
och de har ju tagit prover.
Det kan vara en engångsföreteelse.

Händer det igen utan förklaring så
åk in till sjukhuset igen och begär att han
ska få ha en mätare på sig som mäter blodtrycket
under ett dygn eller fler.
Då vet ni om hjärtfrekvensen plötligt ändrar sig och
gör att han ev. får för lågt blodtryck.

Hälsn. Stisse

Tack för ditt svar... Jag hoppas verkligen att det inte händer igen men gör det det så tvekar vi inte utan åker in...
 
Sv: Blå om läpparna...Varför?

Har en kompis i min ålder (25) som blir jätteblå på läpparna när hon fryser eller blir kall,vet inte varför men hon är inte sjuk på något vis säger hon utan hon bara är så...
Men jag hade nog också kollat upp det om det hänt mitt barn fler gånger för att vara på den säkra sidan...

Mvh zaria
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Shit vilka dagar, I Tisdags em blev Sebbe biten av en hugggorm. Jag såg aldrig när det hände, men vi var ute och gick som vanligt...
Svar
8
· Visningar
1 430
Senast: hasselby
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp