BLÅ huggorm!! (bild)

Lina_Zacha

Trådstartare
Idag såg vi en blå huggorm i trädgården! Jag har aldrig varkt sett eller hört talas om att det finns den färgvarianten! dessutom hade den röda ögon..!?
här är en bild på den lilla rackarn:
orm2.jpg

Jodå, det finns!
Vad jag har förstått kallas varianten "himmelsblå". Jättefina tycker jag! Hittade en bild till, men tyvärr bara på en överkörd liten stackare, men man ser i alla fall hur blå den är. :)

Skitsnygg förutom ögonen.. :crazy: Men såna där hasselsnokar är så himla fina.

Har en gräslig ormfobi :eek:, så nu kommer jag römma mardrömmar hela natten, om ormar som kruper runt i sängen...hu.... :crazy:

Vad häftigt!!!!
I somras red vi nästan över en hasselsnok.

Men jag är i allafall hysteriskt livrädd för ormar, getingar, TVESTJÄRTAR m.m.

Känn dej utvald! De kan inte vara vanliga! Kan det var nån form av albino som ter sej sådan, eller vad är det för gen som ger de röda ögonen?

Sorry, jag såg just efteråt att det var precis vad du skrivit... ;)

jäklar vad läcker! :love: :love:

ni får se till att han bor kvar till sommarn, så att jag kan komma upp o hälsa på er och se honom live! :D

Ååh vad vacker!!!! :love: Hade ingen aning om att det finns blåa huggormar! :bump:

Håller med dom andra! Den var cool!!! :)

Jag är inte jätteförtjust i ormar och liknande men min
favorit orm (som egentligen är en ödla) är Kopparsnoken
(eller kopparödlan eller kopparorm - tror det är samma!)
Synd att dom tappar svansen så ofta!

läcker!!
och läcker bild...hur våga du gå så nära??

red över en huggorm med förra medryttarfjörden för nåra år sen, läbbigt...

Liknande trådar

Fordon Skulle köpa kylarvätska idag och blev tillfrågad på macken om jag skulle ha röd, grön eller blå vätska? Killen bakom disken sa att det...
Svar
17
· Visningar
1 424
Senast: Pegasus63
·
Katthälsa Vår 17-åriga bondkatt har det senaste året börjat jama på ett väldigt ovanligt sätt. Hon utger ett mörkare och högre ljud än sina...
Svar
8
· Visningar
781
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 826
Senast: Anonymisten
·
IT & mobiler Jag håller på med ett kreativt projekt där jag har behov av några bilder. Själv har jag god tillgång på egna foton, men just detta...
Svar
0
· Visningar
414
Senast: Myrten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama