Björkviksritten

H

harmoniskridning

Tack ni Björkvikare för en fantastiskt arrangerad tävlingshelg. Ni är alltid så varmhjärtade och positiva. Idag går Miro och betar i hagen och är jättefin efter sin 16- mil i lördags. Bosse med, fast han betar inte. Det blev nog mer nåt starkare när vi kom hem.Rezy som inte fick starta i 120 km hade sömstick. Tack för hjälpen veterinärer och hovslagare.
Chimal och Stina blev godkända på Chimals första 80 km. Så från 14.00 i fredags till 20.00 igår har vi bott hos Oskar, tack för jättebra bemötande. för oss är det livet före och efter Björkviksritten."årsvis", nu ska vi ladda om till YR-lägret på Nybygget.

Sv: Björkviksritten

Vill oxå passa på att tacka allasom arrangerat Björkviksritten.. En fantastiskt välorganiserad fin ritt i vacker miljö.. Sven mår prima hemma i sin hage nu.. Han sprang ut ihagen och meddelade sin ankomst med ljudliga gnäggningar.. ÄNTLIGEN HEMMA!!!.. tycktes han tänka.. Är jätteglad att han blev godkänd på sin 3:e 120km... Fast vi skrämde allt upp er ordentligt i sista målgången... hihih!! Men... vad gör man inte för spänningens skull.... * visslar lite oskylldigt*... Vadååå??! vi hade ju HELA 28 sekunder på oss... *L*.. Hadet så bra.. Och så ses vi nästa år igen... Kram// Gunnel och Sven... :banana: :angel: ;)

Måste bara instämma i berömmet! Vilka duktiga och uthålliga funktionärer som orkar hålla hjärnan skarp och humöret uppe i två dagar!!
Jag är imponerad av organisationen och tacksam för att ni finns!

FORTFARANDE såhär långt efter tävlingen inga resultat förutom de knapphändiga tidningen Ridsport publicerat.
Är det någon här som känner till vilka övriga som blev placerade i tex söndagens 80 km klass?

160 km - alltid något:
1. Amigo
2. En finsk ryttare, vars hästnamn jag ej minns
3. Delicat
4. Marzinett
5. Nowator
6, Miro

Resterande 6 blev uteslutna.

Resultaten finns på deras (klubbens) hemsida sedan ca kl 18.00 i dag, söndag. Det tycker jag är bra med tanke på att det var ca 24 h sedan sista ekipaget gick i mål och de har säkert haft fullt upp i dag med allt efterarbete som en så stor tävling med ca 100 st starter kräver.

.. Fast vi skrämde allt upp er ordentligt i sista målgången... hihih!! Men... vad gör man inte för spänningens skull.... * visslar lite oskylldigt*... Vadååå??! vi hade ju HELA 28 sekunder på oss... *L*.. ;)

Ja det var verkligen en MYCKET nervpirrande målgång för publiken. Härligt att du hann, vilken timing! Grattis.

Snabbt jobbat med tanke på att arrangörerna kanske ville fira lite valborg de med:rofl:

Tack för ett fint meeting! Var där som publik på lördagen och red på söndagen. Bägge dagarna var det proffsiga speakers som gjorde sitt bästa för att berätta om sporten och de deltagande. Tävlingsplatsen är jättefin, synd bara att den inte ligger så till att spontana ickedistansfolk promenerar förbi med tanke på att arrangören satsar på bra speakers.

Märktes efter banan att Björkviksborna var positiva! Vattenhinkar på garageuppfarter med en vänlig skylt att det var för hästarna. De stod och fotograferade, pratade med groomar och hejade på efter banan. Mycket positivt! Hoppas också att alla ryttare vinkade och var glada så att de tycker vi var trevliga. Jag stannade själv och pratade en stund med en kvinna som bodde sååå himla vackert invid ett vattenfall.

*knapplån*

Här kommer lite bilder från helgen, Björkviksritten 2007
Fotograf är Tobias Högström.

Som alltid gäller: Figurerar ni på någon av bilderna men vill att vi tar bort dessa, kontakta mig. Och fotografen har copyright så vill ni låna, fråga oss, vi är absolut inte omöjliga...;)

Gud vilka fina bilder ni tar! Helt kanon ju:smirk:

Grattis till 4:e platsen!

*knapplån*

Här kommer lite bilder från helgen, Björkviksritten 2007
Fotograf är Tobias Högström.

Som alltid gäller: Figurerar ni på någon av bilderna men vill att vi tar bort dessa, kontakta mig. Och fotografen har copyright så vill ni låna, fråga oss, vi är absolut inte omöjliga...;)

Min kära fotograf tog väl ca 300 foton men bara dessa dög..;)
Så är det när man jobbar med proffs antar jag...*haha*

Jag vill också passa på att tacka arrangörerna för en bra tävling! :bow: :bump: :bow: :bump: :bow:
Hoppas att någon av er läser detta så ni kan föra det vidare.
/Camilla

Fantastiska bilder, mkt talande!!

Slänger in en fråga bara, dom hjälmar ni har på bilderna vart får man tag i dessa? Har sett många bilder från tävlingar i andra länder där dessa hjälmar verkar vanliga men kan inte hitta någon återförsäljare?

MVH Marie

Fantastiska bilder, mkt talande!!

Slänger in en fråga bara, dom hjälmar ni har på bilderna vart får man tag i dessa? Har sett många bilder från tävlingar i andra länder där dessa hjälmar verkar vanliga men kan inte hitta någon återförsäljare?

MVH Marie

Såg sedan på bilderna igen att det är las hjälmar och googlade lite och hittade några återförsäljare! Tycker dessa hjälmar är riktigt snygga. Fast jag har inte kommit så långt i karriären än. Kanske bara ser stöddig ut om jag kommer med en sådan:smirk: Verkar vara dom i högre klasserna som har mest distansutrustning. Vill ju absolut inte verka "för mer"! Men snyggt är det!

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka