Bjällerkrans

K

Konrad

Har en dum fråga....
Hur/vart ska bjällerkransen fästas på selen?
Hoppas någon vill svara på denna säkert självklara fråga..

Sv: Bjällerkrans

Det har jag alltid undrat med :o. Har aldrig kört eller sett någon som har haft.

Men jag gissar på däcklet :rofl:..
Mvh
Emma

Om du söker ska det finnas en gammal tråd där jag frågat samma sak, med en hel del bilder om jag inte minns fel!

Jag sätter den över halsen bakom lokan, och spänner fast i stångkoppel-ringarna på lokorna.

Lotta

Hittade den gamla tråden men bilderna finns inte längre, hemsidan har upphört.

Jag skulle oxå uppskatta bilder på bjällerkrans-fastsättning. Kan någon hjälpa till?

Det finns olika, en del som du sätter på ryggen, framför eller på däckeln, och sedan fäster i dragringarna, sen finns det även delade som man kan sätta på lokorna om man kör med loksele.

Liknande trådar

Utrustning Ska beställa en Thermobar, men så ska man välja längd på kabel 2, 10 eller 20 meter Säkert en jättedum fråga men Hur ska man tänka...
Svar
6
· Visningar
260
Senast: Johannna1
·
R
Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 248
Senast: Red_Chili
·
Övr. Barn Fick information i appen från förskolan angående en bussresa nästa vecka. Ingen förfrågan om barnen får åka med öhvt utan bara...
2
Svar
21
· Visningar
2 450
Foder & Strö Detta är första gången vi slår hö så jag ber er ha överseende med frågor som för andra kan tyckas självklara 😊 Idag slog vi gräs på...
Svar
15
· Visningar
1 359
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka