biverkning från avmaskning

B

Buppisen

Avmaskade vår valp med Banminth igår. Inga problem, han slukade den i ett nafs. Idag är han dock lite lös i magen, bajar ofta och mycket och liksom "dallrig" bajs (ursäkta mitt fina språk)... Dessutom rosslade han och hostade i morse ett par gånger... vilket han aldrig gjort innan. En djup, inre, slemrossling liksom. Nu på dagen har han inte hostat mer.

Kan detta ha samband? Enligt tillverkarens hemsida ska inga biverkningar komma... Vill poängtera att han fick rätt dos.

Sv: biverkning från avmaskning

Om valpen har mask, så kan det vara de döda maskarna som valpen reagerar på.

ouuuch... Och han som pussar oss alldeles för mycket. Man kanske får laga Banminthgratäng åt sig själv ikväll...

Vet du att det kan bli så eller är det en gissning?

Jag vet att valpar med mask kan reagera på de döda maskarna. Ju fler maskar ju mer reaktion.

Focus blir också kass i magen vid avmaskning, men så har han också en känslig mage!

Liknande trådar

Övr. Hund Min lilla (nåja) Leonbergervalp fick sin avmaskning hos mig nu, 13 veckor gammal lite drygt. Använde Axilur som ska ges i 3 dagar. Det...
Svar
1
· Visningar
1 534
Senast: Athos
·
Hästvård Jag avmaskade hästarna igår kväll med Banminth när de kommit in för kvällen. I morse när jag kom ut i stallet hade ponnyn fått diarré...
Svar
3
· Visningar
1 341
Senast: Madick
·
Z
Hästvård Intressant och relevant artikel jag hittade på Fass hemsida. Artikeln i sin helhet finns på...
Svar
8
· Visningar
2 038
Senast: Zebung
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Specialsök (Röd kong)
  • Kattbilder #10
  • Akvarietråden V