K

Kimz0r

Apropå diskussionen om kamphundar; är det någon som har uppgifter om olika hundrasers bitkraft? En f.d. uppfödare av Rottweiler hävdar att R. har en bitkraft på ca. 80 kilo och Schäfer en bitkraft på ca. 40. När jag googlar hittar jag EN uppgift på 800 ton respektive 600. Meningarna är uppenbarligen vitt skilda och 800 ton låter lite väl överdrivet, även 800 kilo (om det skulle vara ett skrivfel).
 
Sv: Bitkraft?

En liten yta ger mycket utslag. T.ex. om du går med stora skor resp. högklackat. Mycket möjligt att det kan komma upp i väldigt stora krafter om man ser till vad en huggtand kan trycka igenom. Men jag vet inte om siffrorna är reella för det...
 
Sv: Bitkraft?

Jag har alltid hört att Schäfern har 900 kg bitkraft i käken , men det kan ju vara fel, vad vet jag, det är iaf vad jag hört i alla år.
 
Sv: Bitkraft?

Brandgul skrev:
En liten yta ger mycket utslag. T.ex. om du går med stora skor resp. högklackat. Mycket möjligt att det kan komma upp i väldigt stora krafter om man ser till vad en huggtand kan trycka igenom. Men jag vet inte om siffrorna är reella för det...
Jo, man kan få precis vilka siffror man vill bara man mäter "rätt".
 
Sv: Bitkraft?

Dom siffror jag sett, för läänge sedan, mätte per kvadratcentimeter. Den lägsta siffran jag såg då var på ca 300 kg per cm3, för någon mellanstor hund.

Har tyvärr inte hittat något nytt och bra resultat..
 
Sv: Bitkraft?

Jag läste på en skylt i djuraffären..Där stod det att Rottisen har en bitkraft på 2 ton.
 
Sv: Bitkraft?

Som sagt, det beror på hur man mäter. Hade dom haft en bitkraft på 2 ton i käkarna hade dom flesta ben i min kropp varit krossade efter alla gånger jag blivit biten i lekar, när dom missat leksaken osv.

Och armen borde ha klämts itu många gånger om under skyddsarbeten, trots ärm på.
 
Sv: Bitkraft?

Bebben skrev:
Som sagt, det beror på hur man mäter. Hade dom haft en bitkraft på 2 ton i käkarna hade dom flesta ben i min kropp varit krossade efter alla gånger jag blivit biten i lekar, när dom missat leksaken osv.

Och armen borde ha klämts itu många gånger om under skyddsarbeten, trots ärm på.
Ja exakt...Det verkar ju väldans överdrivet men som sagt det varierar väl från hund till hund också och hur dem biter.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp