Bitig kattunge

Widerberg

Trådstartare
Min lilla kattbebis (snart 9 veckor) bits som in i fan :crazy: Eller han biter inte riktigt men sätter tänderna i en iaf.

Fick hem honom i lördags och efter några dagar började han med att krypa upp på min axel och sutta
på örat (:D). Tillåter inte att han gör sådär och plockar bort honom varje gång han är på väg uppåt
och nu har han börjat att bita i händer/fingrar/armar.

Hur får man den lille rackarn att sluta?

Sv: Bitig kattunge

Om du hade låtit den stanna tillräckligt länge hos mamman (minst tills 12 veckors ålder) skulle hon och syskonen uppfostrat den i hur hårt man kan bita och så skulle den (antagligen) inte tutta på dig heller. Om du har otur kommer den fortsätta snutta på saker resten av livet.

För att få den att sluta bita så får du vara konsekvent och se till att den inte har tillgång till att bita dig i fingrarna och om den gör det lyft undan den...

Sv: Bitig kattunge

Hans mamma försvann när han var 3 veckor och han levde bara med systern efter det. :crazy:

Okej, tack för svaret.

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har haft åldersnojja i stort sett hela mitt liv. Jag har verkligen varit skräckslagen inför tanken på att bli gammal, och tyckt att...
2
Svar
20
· Visningar
5 828
Utrustning Hej! Ny här på forumet! Har en islandshästvalack på 16 år, som jag haft i lite över 4 månader. Vi har problem med bett och att hitta...
Svar
11
· Visningar
5 339
Katthälsa Hej! Har rätt stora problem här hemma med min lilla katt Zingo som är 11 år gammal. Nu har lille Zingo tydligen åkt på diabetes. Han...
Svar
4
· Visningar
1 947
Senast: Sol
·
Övr. Katt Vi skaffade en kattunge i höstas. Katthemskatt, väldigt reserverad och skygg. Hon tyr sig nuförtiden till mig och husse (framförallt...
Svar
15
· Visningar
5 285
Senast: mandalaki
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama