Biter sönder täcken!!!!!!!!!!

E

Emersson

en av våra hästar i stallet biter sönder täckena på de andra hästarna, någon som har något tips på vad man gör åt det............tacksam för alla alla svar, täcken är dyyyyyrt:(

Sv: Biter sönder täcken!!!!!!!!!!

Prova ANTIBIT från hööks eller CRIB HALT NO BITE CREAM från börjes. Börjes är nog bäst enligt det jag har fått höra! Prova och se och säg det till ägarna till hästen som biter på täckena.

ok, tack, det ska jag göra :) kan tillochmed tänka mig att köpa några sånna burkar själv åt henne :)

Funkar säkert på de flesta hästar, men det finns undantag även där:angel: En häst i vårt stall fullkomligt älskar crib halt:p Ägaren strök på det i boxen eftersom hästen börjat gnaga lite där...
Resultatet blev att han bet ännu värre just där hon penslat på crib halt. Helt sjukt med tanke på hur hemskt det smakar, fick känna på det en morgon då jag fick en morgonpuss av pållen som gnuggat sin mule i eländet under natten:eek:

Jag har ett litet tipps som jag tänkte prova men har inte orkat gjort det än :angel: Men jag funderade på att köpa Anti-bitt som man sprutar på... Det kanske kunde funka! Ett litet tips iaf men jag vet inte om det funkar tuvärr... :p Lycka till!:)

brukar funka bra att spreja på billigt hårsprej, smakar apa och har funkat hos oss(blir dessutom billigt). har även provat med renons anti-bit kräm men den hjälpte inte här.

Har också haft samma problem i förra stallet. Funderade starkt på att slå ut tänderna på marodören:devil:

grattis, min häst blev av med FYRA täcken på en dag... sen ett innan å ett efter...
ägaren hade noll samvete, så hon är på råminus. :devil:

grattis å välkommen till klubben!

har åxå en sån trevlig häst i hagen. å dom går till och med på lösdrift, så han borde inte vara så understimulerad. men han har en sjyklig kärlek till att bita i saker. brukar låna honom å rida ibland å han naffsar i allt!

tråkigt bara när man hade köpt ett nytt täcke å broderat på=(

eftersom jag har hästen på lösdrift vill jag gärna ha ett bra täcke som är vattentätt men ändå andas. å då får man betala 1500 ungefär. men jag kan inte göra det så länge täckesätaren går där. för jävlar vad lessen jag skulle bli om han bet sönder ett så pass dyrt täcke.

i somras körde jag med no bite creme i manen på pållen då en hagkompis gnagde av halva. de funkade. ska testa de på täckena åxå. de han har nu är ingen ide att göra nått me, de är stora hål rätt igenom. så de kastar jag så fort de andra täcket är tvättat och inpregnerat.

Tack för svaren, har smörjt på sånt där anti bit som man har på stallväggar o stolpar där de biter och det har funkat än så länge. Nu gäller det bara o jobba o samla in pengar till nya täcken, han hann ju förstöra ett antal innan man gjorde någonting åt det....
Tack tack alla snälla människor :)

Jag har alltid kört med No-bite i stallet. Läste om någon som använt ättiksprit - kanske här på Buke, kommer inte ihåg - och har därför hällt på ättiksprit på en blomsprutflaska och sprejat i stallet med. Det kanske funkar på täcke med? Det luktar as i varje fall. Jag gjorde det nu i helgen så jag kan inte säga vad resultatet blir än. Men ättika är billigt och finns i alla mataffärer så det gör ju inget att prova.

*knapplån*

Om inget hjälper på den hästen som biter...så skulle väl ägaren få lov att betala nya täcken till de andra!!!

Denne får sätta på munkorg eller byta hage i min värld...

// M

I vårt stall hade hästen garanterat fått byta hage ! Nya täcken kan man inte gå och köpa varje vecka !

/ E

*puttar*

Undrar hur de gått för er som provat detta som står i denna tråd.. har själv blivit av med 5 täcken på 2 mån o jag har inte råd med att köpa nya täcken hela tiden... behöver ha mer tips..

Liknande trådar

Hästvård Hej! Min 13 åriga connemara ponny får väldigt mycket klåda i svansroten under vintern. Han är en boxvandrare och är ibland lite stressad...
Svar
1
· Visningar
445
Senast: Ponylove
·
Utrustning Har beställt ett till regntäcke lite panik då det ska regna i dagar, och inser nu när det är på väg att det är t-spänne fram på täcket...
Svar
6
· Visningar
494
Senast: Fibusen
·
R
Hästmänniskan Hej Jag och min syster har hästarna på samma lösdrift, men hennes häst har sönder min ponnys täcken. Hon nonchalerar det även om hon...
2
Svar
23
· Visningar
2 216
Senast: CaisaCax
·
Hästvård Jag har en häst med fyra vita strumpor och rosa hud därunder. Har under de senaste åren drabbats av olika grad av mugg/rasp under senare...
Svar
8
· Visningar
832
Senast: Fiorano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama