Sv: Birdies!

Jag har 3 undulater, Greta, Joker och Polly, och min bourkesparakit, Alice:love: Ska antagligen köpa en partner till henne snart..

Jag har en gulnackad amazon (han på min bild) som heter Alex. Han är åtta år och jag har haft honom sen han var liten. Pratar en hel del och är hur go som helst :love:

har för tillfället 3 kanarier och en nymf. blir kanske en kompis till nymfen nån gång i framtiden.

Har haft en blåpannad amazonpapegoja fick dock ta bort den förra hösten. Då vi haft henne i 10 år. Importerad från Brasilien när hon var 3 månader, den lilla stackaren.

Jaja, Tican svarar från polarens. :D

Har två undisar, Stella o Örnie. :banan: Örnie 5 månader och normalt (fast snyggare) blå, Stella 3 mån och ljusblå, ljusgul och biege. :love: Stella är .. halvtam. :p Örnie en liten räddis.

I morron åker vi och hämtar två nymfer! Viltfärgade, en hane å en hona. Hanen busvisslar också. :) Namn blir antagligen Leopold och Lisa, eller möjligen Stina och Torsten. Så pass tama att dom sitter på axeln när dom är ute å flaxar, jag längtar såååå. :p

Ska få flytta in alla fyra i en innevoljär som är nästan klar.

Jag har

Apple - en gulkindad amazon som är född i maj detta år. Tam och jätte aktiv och busig. Lekfull är nog det bästa ordet att beskriva honom på

Pip - En undulat hona som är 4-5år gammal. En andrahandsfågel som vi fick när hon var runt 2 år gammal. Var helt otam när vi fick henne och tom idag, men jag fick något ryck idag och har hållt på med henne jättemycket så nu sitter hon på min arm när jag skriver nu.

Puff - Undulat hane drygt 7år, lekfull och mycket vacker tyvärr inte tam trots år av tålamodig träning.

Kan läsa mer om dem och se bilder på min hemsida http://hem.passagen.se/tottytwist/index.html

Tican skrev:
Vilka här har?

Vilka arter?

Tell me all about it. :)

Har ingen själv, men mamma har två astrilder och syrran har en lessons sparvpapegoja. Mamma ska snart skaffa två egna sparvisar och syrran ska få kompis till Cocco...

Haha, blev lika förvånad jag. :D

Hej Ainon med den otrooooligt söta bilden.

Liknande trådar

Kropp & Själ Hittade en mycket intressant artikel i Guardian om hur synen på och etiken har ändrats för neurodiverse och att ny forskning bl.a har...
Svar
0
· Visningar
304
Senast: MJLee
·
Övr. Djur Börjar ny tråd bara för att få mina fiskar på första bilden ;) Tre fina dalmatinermolly! Och en mosaikgurami i bakgrunden.
26 27 28
Svar
554
· Visningar
12 952
Lantbruksdjur Jag lyssnade på ett nyhetsklipp om en kvinna som blivit av med ett par dräktiga tackor. I klippet sa hon att hon räknat fåren för några...
Svar
3
· Visningar
1 156
Senast: Efwa
·
Skola & Jobb Någon som har utbildat sig till djurvårdare/djurskötare (eller jobbar med djur på andra sätt) och vill berätta vad ni jobbar med, om ni...
Svar
6
· Visningar
641

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka