Bio Vimin, ett bra tillskott?

Sv: Bio Vimin, ett bra tillskott?

Brun flaska från Emin? Jag tyckte det var bra, hade det som extra tillskott när jag fick hem en kuse. Körde en flaska. Bra därför att det var hyfsade värden av de vitaminer jag för tillfället eftersökte.

Okej tack för svaret.
Någon mer som har ngn tanke om detta tillskott?

Jag har ingen erfarenhet av Bio vimin... men jag bara måste skriva...

Jag tror att många inte vet varför dom ger ett visst tillskott.
Dom har bara hört att det är bra eller fått det rekomenderat av någon (som kanske inte riktigt vet vad det är dom talar om eller har en aning om vad hästen äter eller dess behov).
Det finns tex dom som tror att bara du ger E-vitamin så "får" hästen muskler eller att man måste ge B-vitaminer för annars blir hästen matt i pälsen och blir dålig i magen eller att sånt som tex tokosel är bra för alla hästar i alla tillfällen (utan att veta de riktiga behoven så ges en "slumpmässig" mängd).

Liknande trådar

Hästvård Jag har aldrig riktigt trott på olika tillskott för en bättre prestation, utan har mer varit en sådan som förespråkat ett bra grovfoder...
Svar
8
· Visningar
472
Senast: Sirap
·
Foder & Strö Hej, är rätt ny/okunnig på detta med hästens foder. har bla använt mig av olika foderstatsprogram för att få till rätt foder och rätt...
Svar
5
· Visningar
532
Senast: Cattis_E
·
Foder & Strö Jag har en islänningsvalack på dryga året. Har inte haft islänning tidigare. Skulle behöva hjälp med lämplig foderstat till honom...
2
Svar
28
· Visningar
1 315
Senast: Cattis_E
·
Katthälsa Jag ger Royal Canin hair and skin idag, som komplement till blötmaten. De blir så fina i pälsen av den, fäller mycket mindre också...
2
Svar
24
· Visningar
1 639
Senast: Sonic76
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar