Bio-Premium. Önskar snabba svar

N

Norberg90

Har idag börjat ge Bio-Premium till min häst. Veterinären var här i måndags och kollade en annan av våra hästar. så då passade jag på att fråga om min häst som är lös i magen. Hon sa då att jag skulle ta bort all kraft. Han åt kornkross och betfor. Blev han inte bättre då skulle jag börja ge bio-premium blandat med LITE kraft för att han skulle äta upp bio-premiumet.

Idag gav jag honom det första gången. Blandade med lite kornkross o vatten. Men han vägrar äta. (förstår jag eftersom bio-premium luktar s*tan.)
Hur ska jag få i honom det?!
Hjälp mig!!::confused:

Sv: Bio-Premium. Önskar snabba svar

Går det lösa upp i lite proviva nyponsoppa och dra upp i en spruta och ge det i munnen? Fungerar utmärkt på min kinkiga gubbe.

Noa

Hej,
Ett tips är att skära av toppen på en gammal avmaskningsspruta, tvätta och torka den häll biopremiumpulvret i sprutan och in med det i munnen. Du kan kanske blanda med rivna morötter eller dylikt?! Efter ett tag brukar hästarna bli vana vid smaken och då är det inget problem att lägga dt direkt i maten.
Lycka till!

Går det lösa upp i lite proviva nyponsoppa och dra upp i en spruta och ge det i munnen? Fungerar utmärkt på min kinkiga gubbe.

Noa

Låter som en bra idé. Men jag har fått bio-premium i pelletsform :/

Hej,
Ett tips är att skära av toppen på en gammal avmaskningsspruta, tvätta och torka den häll biopremiumpulvret i sprutan och in med det i munnen. Du kan kanske blanda med rivna morötter eller dylikt?! Efter ett tag brukar hästarna bli vana vid smaken och då är det inget problem att lägga dt direkt i maten.
Lycka till!

Ett bra tips men veterinären gav mig bio-premium i pelletsform:/

Liknande trådar

Hundhälsa Hej Min valp på 12 veckor som har varit någorlunda rumsren (ca 0-4 olyckor om dagen), säger alltid till eller så ser man när han behöver...
Svar
4
· Visningar
1 279
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
3 006
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 648
Foder & Strö Har köpt hem Trikem Vimital Gut Balance För att försöka få ordning på hästens mage. Men finner ingenstans om det ska ges torrt eller...
Svar
2
· Visningar
1 550
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka