Outback är väl en högre variant av legacy? Jag kör ju Legacy och mitt stora problem är ju bakåtvänt bakom föraren. Det går inte alls om man ska kunna köra vettigt. Däremot har jag inga jätteproblem att knö in bakåtvänt typ britax hi-way bredvid varandra. Det är väl en av de smalaste som jag förstått.Kapar denna tråden lite, hoppas att det är OK! Jag har lite omvänt problem mot TS (som jag förstått vill byta bil av olika anledningar). Vi hade precis köpt ny bil när jag lite oväntat plussade i somras. Dels trivs vi jättebra med den nya bilen (Subaru Outback, samma som förra...) och dels känns det lite dumt rent ekonomiskt att sälja så snart (första helt nya bilen vi köpt). Så jag skulle gärna vilja hitta andra bilstolar som gör att det går att få plats med tre barn i denna bilen (nyfödd, tre resp. sex år när det blir aktuellt).
Detta låter tex intressant, vad hade ni för stolar i Subarun?
För närvarande har vi en bakåtvänd Maxi Cosi Mobi (har förstått att det finns två modeller, vet inte om det fanns när vi köpte 2010 - skulle tro att vi har den större?) och bältesstolen Maxi Cosi Rodi AirProtect. Vi har även ett Maxi Cosi babyskydd med bas, som vi alltså inte använder nu. Den bakåtvända stolen får plats bakom föraren. Jag upplever att bältesstolen är ganska bred. Kanske kunde man hitta någon smal bältesstol och sätta i mitten bak tex? Mobin passar inte där för att stödbenet är för långt i kombination med upphöjningen i golvet. Eller ngn annan smalare bakåtvänd stol?
Har ni några tips på smala bältesstolar och eller bakåtvända stolar som kunde funka? För att göra det hela lite mer komplicerat bor vi inte i Sverige, dvs vi måste beställa en eventuell bakåtvänd stol från Sverige utan att kunna prova den i bilen innan. Så det funkar inte att åka till en butik och prova olika kombinationer.
Jag googlade just "Subaru outback britax hiway " och fick upp en bild där det står 2 st hi-way bredvid varandra och det ser ut att vara rätt mycket plats i det tomma sätet.