Bilresa till Södra Frankrike/rivieran.

Som det ser ut nu blir det genom Schweiz den största delen av vägen genom alperna. Vägen går bara en liten sväng in i Österrike
Är uppvuxen i Dalarna, men det är ju ändå en enorm skillnad på backarna både upp och ner. Beroende på väder, vind och humör så kommer resvägen ändras vart efter vi åker :)
 
Ett tips om ni ska köra över de schweiziska passen: många cafeer, restauranter etc uppe längs bergsvägarna accepterar inte kreditkort så se till att ni har CHF i kontanter. Och fulltankad bil;)
 
Och jag som bor i Alperna (Innsbruck) tycker inte om att köra bergsvägarna, smala, kurviga vägar med branta stup vid sidorna. Dessutom rädslan att möta en självmordsbenägen motorcykelförare i varje kurva. Fast naturen är helt fantastisk.

Om ni ända kör bergsvägar var försiktiga när ni kör ner, manga turister har förstört sina bromsar pa bilen (kan bli bade dyrt och farligt)
kan också tipsa om att inte köra om lastbilar med öppen sidodörr på vw-bussen. (mao öppna inte dörren för att fota den fantastiska utsikten samtidigt som lastbilen släpper förbi dig) Är lite jobbigt när man får hämta bildörren på vägen. ;)
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Min make och jag vill långsamt börja planera en resa ner genom Europa med våra barn. Vi tänkte bila och det ska inte ske än på ett tag...
2
Svar
25
· Visningar
816
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp