Billigt foder med högt proteininnehåll?

Sv: Billigt foder med högt proteininnehåll?

Hej
Så vitt jag vet så skall lusern vara bra också. Tror att lusernpelletsen är det bästa ekonomiska alternativet då... Jag kan dock ha fel. Skall bli intressant och se om du får fler svar. Jag är också intresserad av samma fråga.

Nja, här är soja billigare och högre än lucernet..

Aha då skall i alla fall jag undersöka det.. Finns det på GG eller vart får man tag i det lättast och billigast?

Kolla med ngn foderrådgivare ang. mängd. Soja ska man inte ge för mycket av till hästar.

*kl*

Soja, är det nåt slags flytande eller är det pulver eller pellets? Har absolut ingen aning, hehe.

*kl*

Soja, är det nåt slags flytande eller är det pulver eller pellets? Har absolut ingen aning, hehe.

Det är mer som pulver.

knapplån
Jag tycker inte att man bara kan se på priset när man jämför olika foder. Även om jag kan förstå att det kan vara meningsfullt.
Det är ju ganska stor skillnad på soja och lusern tex. Soja är ett koncentrat och lusern ett grovfoder.

Senast ändrad:

Jag kombinerar soja o luzern, funkar utmärkt på mitt sto, som lätt faller ur

Någon som vet vart man får tag i soja (och lusern) billigast?
Jag blir jätteglad om någon i örebro-trakten har något förslag.

*kl*

mellanting mellan pulver och pellets kan man säga, mjölkorn mer.

Smulan85, tror det finns på granngårde etc, var försiktig med givan, då soja är högt koncentrerat..

Jag kombinerar soja o luzern, funkar utmärkt på mitt sto, som lätt faller ur

ah, ok, hon pillar inte ur sojan då? Tänkte ge lite betfor med i sånna fall att blanda sojan i.

Och ja, vi hr analys på grovfodret , om någon nu undrar det ;)

*kl*

Kom ihåg bara att lussern räknas som ett grovfoder och kan vara bättre att använda av den anledning.

Soja finns i pullverform, men där ska man passa sog för att ge för mkt, samt att vissa hästar kan vara överkänsliga.

Nej, man blir stark i armarna av att röra om ordentligt bara. Blandar med mineraler o lite annat, och vatten, så det blir en finfin sörja

Jag köper 25 kg säck, och kostnaden är verkligen försumbar, för det räcker länge. Minns int hur mkt det var.

Soja på granngården ca 170kr, räcker ofta med en säck per säsong.

Liknande trådar

Foder & Strö Jag har en islänningsvalack på dryga året. Har inte haft islänning tidigare. Skulle behöva hjälp med lämplig foderstat till honom...
2
Svar
28
· Visningar
1 542
Senast: Cattis_E
·
Foder & Strö Hej, är rätt ny/okunnig på detta med hästens foder. har bla använt mig av olika foderstatsprogram för att få till rätt foder och rätt...
Svar
5
· Visningar
665
Senast: Cattis_E
·
Foder & Strö Jag har en gammal ponny, 26 år, som har börjat få lite svårt att tugga hö (Duktig hästtandläkare har undersökt och bedömt.). Hon blev...
Svar
18
· Visningar
1 153
Foder & Strö Har för första gången en häst där man måste vara lite betänksam kring i vilken form man ger foder. Hon har en djup tandficka och...
Svar
14
· Visningar
616
Senast: WildHorse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka