Billigare kopior av/med samma passform som...

Lotus

Trådstartare
Har fått min sadel stulen lagom till jag skulle sälja hästen, och nu hjälper jag den nya ägaren att leta en lämplig sadel eftersom han är känslig i ryggen och jag vill att han ska må bra.
Hade ut en känd sadelprovare i söndags och de konstaterade att den sadel jag haft passat rätt bra, en Edinburgh fit 4, men ännu bättre låg Prestige Venus (D?) och Dominus. Dock hade de inga billiga sadlar med sig, och den nya ägaren kan inte lägga ut så stora summor på en sadel (hästen var billig pga ålder).

Jag har tidigare provat Hubertus allround som jag tyckt vart ok vid en snabb koll, och jag har fått för mig att en vid County kan passa, men vad kan jag mer rekommendera henne? Finns det någon syntetsadel som inte är för rak i bommen och som inte har långa bossor som går ut bak? Bekymret med hästen är att han behöver en relativt vid bom/kanal och att han inte tål att sadeln ligger det minsta i bakvikt eftersom han lyfter länden rätt mycket vid ridning.

Snälla - ge mig tips som passar ekonomi och min gamla trotjänare!

Sv: Billigare kopior av/med samma passform som...

wintec? är inte de svängda i bomen?

Hej! Jag har en hubertus hopp som är rätt svängd i bommen. I dressyr har jag en edinburgh fit. 3, men den är breddad. Våra hästar verkar vara ganska lika.. så testa en hubertus hopp du!

Har för mig att det var en sån jag provade förut, iaf en syntetsadel, och den gick absolut inte. Men det kanske var en Griffin?:confused:

Hon vill ha en dressyrsadel, men tack för tipset.
Är Hubertus dressyr lika i svängd i bommen som hoppmodellerna?

Har hittat ett par fina billiga Caprilli Bates och en Sigma, vad tror ni om det?

Wintec är visst svängda i bommen. Den enda av deras modeller som är åt det rakare hållet är Isabellen.

Ja, hubertus Dressyr kan vara värt att prova. De är också svängda i bommen.

Wintec 500 böjda i bommen!

Liknande trådar

Utrustning Har nu ny häst och nya problem... När jag köpte honom var han TUNN. Fullblod, 170 cm 9 år. Funderade inte så mycket på sadlar då...
Svar
2
· Visningar
1 193
Senast: glitter
·
1
Utrustning Hej! Är det någon som vet vilken sadel jag ska ha till en häst med svängd rygg, rätt rund, lite platt över ryggen ej takformad, ngt...
Svar
1
· Visningar
1 982
Senast: qrumelur
·
Utrustning Hej! Har ett hbl-sto, 1,65 m hög, ädel men ganska biffig samtidigt. Låg, bred manke, rak rygg och relativt rund rygg, lite som en...
2
Svar
25
· Visningar
4 598
Senast: insearchof
·
Utrustning Hej på er! Håller på att leta sadel till min arabkille och vi har provat en hel del sadlar, ingen har passat så bra att jag ridit i...
Svar
12
· Visningar
1 777
Senast: Limaha
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Lugnande medel till hund.
  • Uppdateringstråd 30
  • Akvarietråden V