billig western sadel????

Sv: billig western sadel????

det finns ofta billiga sadlar kring 2000:- på Hästnet, Bukefalos o Hästannonser, vet en som heter El Paso som är lätt o rundskuren, en prisvärd sadel att rida i till en början eller att lufsa ut i skogen med

Det finns INGEN sadel som är prisvärd för 1500:- Alla sadlar för det priset är obekväma för ryttaren och direkt skadliga för hästen.

Om du bara har 1500 kr att lägga på en sadel vill jag rekkomendera att fortsätter rida i din vanliga sadel. Så sparar du dina 1500 kronor tills dom blir fler och du kan köpa en sadel som passar både dig och ffa. din häst!:idea:
Det går alldeles utmärkt att både träna och tävla western i en engelsk sadel på lägre nivåer.;)

Monke:)

aha men nu e det så att ja e "bara" 14.........o betalar allt själv till min ponny....tänkte ha den som distans sadel...INTE som PRYDNAD:mad: ......ni behöver inte va tykiga:cry: .....

Inte elakt menat alls, men om du ska ha den som distanssadel så är det extra viktigt att det är en bra sadel. Vore bra om du kunde ta hjälp av någon som är duktig på sadlar, det går ju att köpa en billigare begagnad märkessadel, men tyvärr tror jag då att du får ge upp tanken på westernsadel, de är mkt dyrare än de engelska sadlarna.
Tyvärr är det så!/ Lotta, som själv drömmer om en westernsadel!!!

Vadå bara 14, och vadå tykna?
Klart man reagerar på när en människa skriver att den frivilligt vill köpa en sadel som är direkt skadlig?!

Det är inte kul att vara sadellös, men det är bättre att vara det än att ha en dålig sadel. Har en kompis som inte haft sadel på flera år pga detta. Rider di dessutom distans så är det ju som tidigare sagt nästan extra viktigt att det har en bra passform.

Spara tills du har mer pengar istället!

behöver inte va skadlig för hästen bara för att den ä billig!!!! köpte en engelsk allround sadel för 600 kr och passar honom perfekt...va begagnad men inte sliten eller gammal ....högst 2 år....så varför skulle en western sadel som kostade 1500 va skadlig o dålig för hästen???

och eftersom det finns så billiga sadlar så måste de ju få dem sålda .....
och en sådan sadel kanske passar min ponny....behöver inte va bättre bara för att den e dyrare ..det behöver inte va en märkes sadel bara för att va bra....

jo, dessvärre behöver det vara en märkes-sadel för att vara bra. En lågpris-sadel ska du absolut inte köpa om du vill ha en distans-sadel. Det behöver dock inte vara ett värstingmärke, utan det finns mellanmärken som t.ex. Simco. Vad är mest värt? Att din häst får en bekväm sadel som inte förstör dess rygg, eller att du köper rent skräp för att du vill ha en sadel med horn?

linnsan skrev:
behöver inte va skadlig för hästen bara för att den ä billig!!!! köpte en engelsk allround sadel för 600 kr och passar honom perfekt...va begagnad men inte sliten eller gammal ....högst 2 år....så varför skulle en western sadel som kostade 1500 va skadlig o dålig för hästen???

Du kanske ska sälja hästen och börja ta teori och persedelkurser?

Det är skillnad på att betala 1500 för en begagnad sadel med ett annat nypris än 1500 för en ny sadel.

Om du ska köpa ett par ridstövlar, känner du ingen komfort skillnad samt kvalitetsskillnad om du köper ett par för 1500 eller ett par för 150?

linnsan skrev:
och eftersom det finns så billiga sadlar så måste de ju få dem sålda .....
och en sådan sadel kanske passar min ponny....behöver inte va bättre bara för att den e dyrare ..det behöver inte va en märkes sadel bara för att va bra....

Så allt som säljs är bra???:crazy:

ne alllt som säljs ä inte bra....men den kan passa min häst och den får gärna va begagnad....vad tycker ni ä det lägsta priset på en ny sadel då...själv klart har ja en som hjälper mig prova ut sadeln och säljer den om den inte passar....

Den får ju fast vara gratis, så länge den sitter bra. o om du har en duktig människa som kan WESTERNsadlar så är det ju bara att prova på. Men det är ju verkligen vikitgt att ni kontrollerar hur den är gjord och med vilket material. Bommen är ju extremt viktig tex.

Annars kan man ju få en fin begagnad simco sadel för typ5-7000. Kolla annonser!

Liknande trådar

Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
776
Senast: Lisen82
·
Western Jag köpte en häst för ca 3 veckor sedan som är dressyr riden och går lätt i form. Har alltid velat prova på western och hade en...
Svar
1
· Visningar
1 596
Senast: Nepenthe
·
Tjatter Sonen fick pengar av farfar i julklapp och vill köpa ett gaming-headset till PlayStation 5. Jag spelar inte och känner mig helt...
Svar
6
· Visningar
234
Senast: Sasse
·
Hemmet Kort intro: Min frys är full. Jag vet att jag behöver extra frysmöjligheter över julen. (Nej, min ordinarie frys kommer inte att tömmas...
2
Svar
23
· Visningar
1 242
Senast: NilHe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar