Biljarderar, och snubblar... råd?

N

Nyfiken

Hej mitt sto biljarderar o är inåtåad på ena fram, har börjat med boats för att hon trampar sig lätt när hon blir het, men nu har hon snubblat o rammlat framlänges 2 gånger sen jag började med boatsen.

Kan det ha med boatsen att göra?
tacksam för svar...

Senast ändrad av en moderator:
Sv: Biljarderar, och snubblar... råd?

Jag tror nog inte det har med bootsen att göra utan det är nog bra att hon har de på sig. Men, du har kollat så att det inte är något annat som ställer till det för henne, jag tänkte mest på det att hon ramlat framlänges två gånger? Annars om hon snubblar på sig själv så hade jag försökt skydda henne så mycket som möjligt om benen, eftersom de är så ömtåliga.

Sv: Biljarderar, och snubblar... råd?

De kan bli snubbliga om de har ont någonstans, kan ju vara värt att nämna.
Din hovslagare kanske har något tips eller kan sko på nåt sätt för att förhindra snubbling (tvärare tå???).

Hur sitter bootsen? Om de tar i marken kanske det kan göra att hon snubblar. För det är väl inte så att hon slår i frambenen så mycket i varandra att hon fälller sig själv?

Liknande trådar

Ridning Har insett att jag kan mycket om foder, hagar, beteende och träning från marken - men väldigt lite om hur man faktiskt lägger upp...
Svar
5
· Visningar
579
Senast: MiniLi
·
Övr. Katt Hej. jag har en fråga gällande mina 2 katter som helt plötsligt inte kommer överrens. Dom är båda hanar och kastrerade. Den ena hanen är...
Svar
3
· Visningar
617
Senast: Svartkatt
·
Lantbruksdjur Hej, jag behöver lite tips och råd, vi har relativt nyligen skaffat höns (Brahma) och det har hittills fungerat bra. Nu har dock tuppen...
Svar
7
· Visningar
950
Senast: Luff
·
Övr. Hund Hej! Jag har 2 tikar ( fransk bulldog) den ena är 9 år kastrerad & hon har bott med mig sedan hon var 8 v. Den andra tiken är en rescue...
Svar
3
· Visningar
789
Senast: animalasia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama