lisa412

Trådstartare
Nån här som är duktigt på bilar? Eller på att bryta sig in i bilar??

Mammas bil är stendöd.. Så pass död att den inte ens går att låsa upp!? Bilnycklarna har nya batterier och fungerar men bilen förblir låst.. Det går att få in nyckeln i nyckelhålet men inte vrida runt så vi funderar på om det är nått problem där. Pappa har sprutat in t-sprit (tror jag?) nu. Det funkade inte men han ska fixa mer sprit och prova igen.

Hur f*******n ska man göra för att få upp bilen? Det måste ju finnas nått sätt? Annat än att slå sönder rutan..

:devil:
 
Min bil frös ihop när den stod ett tag i riktig kyla. Då slutade fjärrlåsen att funka, lite allt möjligt slutade funka. Min pappa drog en tjock presenning över bilen och satte kupévärmare där så bilen stod i ett "värmetält". Det löste alla problem. Har bilen motorvärmare/kupévärmare kan ni ju testa det
 
Jag skulle inte kalla under 7-8 minusgrader för "riktigt kyla". Och motorvärmaren har iallafall idag stått på hela dagen så... Och nyckelhålet borde väl funka om man har stått och typ eldat där ett tag, eller??

Jag fick ju upp bilen i lördags, även om jag fick trycka på knappen ett par gånger men då gick det inte att starta bilen trots att batteriet är nytt. Sen på söndag, tror jag, skulle vi försöka igen och då gick det inte att öppna bilen...
 
Nån här som är duktigt på bilar? Eller på att bryta sig in i bilar??

Mammas bil är stendöd.. Så pass död att den inte ens går att låsa upp!? Bilnycklarna har nya batterier och fungerar men bilen förblir låst.. Det går att få in nyckeln i nyckelhålet men inte vrida runt så vi funderar på om det är nått problem där. Pappa har sprutat in t-sprit (tror jag?) nu. Det funkade inte men han ska fixa mer sprit och prova igen.

Hur f*******n ska man göra för att få upp bilen? Det måste ju finnas nått sätt? Annat än att slå sönder rutan..

:devil:

Våran förra bil gjorde likadant...det enda som fungerade var stereon :rage: Som tur var så hade vi inte låst bilen(centrallåset krånglade så den brukade låsa upp sig 10-15 min efter man hade låst den :cautious:). Det visade sig iaf att det var styrboxen för all el i hela bilen som var trasig :grin: och den gjorde så här när det var runt nollan och fuktigt ute.

Nu har jag turen att bo med en duktig bilmekaniker men annars hade jag ringt en bärgare som hade fått köra den till märkesverkstaden(dom har oftast bättre kunskap om vanliga fel på det märket och bättre datorer för felsökning än vad en mindre verkstad har) tills dom hade listat ut som var fel och det är vad jag föreslår att dina föräldrar gör speciellt eftersom ni är väldigt säkra på att det inte är batteriet som krånglar eftersom det är nytt.

(Låset i dörren kan kärva ihop på en nyare bil eftersom man väldigt sällan använder det på bilar med fjärrlås :down:)
 
@Jossan_92 Jag skulle gärna få iväg bilen till en verkstad men pappa är envis... OCH kunnig och han har många kontakter som kan mycket så han vill väl försäkra sig om att han gjort allt han kan innan han låter nån annan ta över ;)
 
Kan det vara låset som frusit efter som nycken går i men inte går att vrida runt? En påsen med varmt vatten o håll mot låset en sund. Ha sen i lås olja när det går att vrida runt nycken. Så det inte fryser igen.
Med vänlig hälsning
Pudlan
 
Jag skulle inte kalla under 7-8 minusgrader för "riktigt kyla". Och motorvärmaren har iallafall idag stått på hela dagen så... Och nyckelhålet borde väl funka om man har stått och typ eldat där ett tag, eller??

Jag fick ju upp bilen i lördags, även om jag fick trycka på knappen ett par gånger men då gick det inte att starta bilen trots att batteriet är nytt. Sen på söndag, tror jag, skulle vi försöka igen och då gick det inte att öppna bilen...
Är det en nyare bil och bytte ni batteri själva? enligt min verkstad så är det idag komplicerat att byta batteri då det kan slå ut datorn i bilen om man har bilen helt strömlös. När de byter batteri använder de startkablar och lånar ström från ett annat batteri under tiden de byter.
 
Skönt att någon tänkte på att det en modern bil! Jag tänkte inte på det. Kan var där för den är stendöd eller om den drar ur strömmen?
Mvh
Pudlan
 
It's alive!! Om nån fortfarande är intresserad ;)

Igår lyckades fadern och bror på nått vis ta sig in i bilen, fråga mig inte hur..
Det var/är batteriet som spökar. Den har stått på broderns jobb idag , han jobbar på bilaffär, och där fixa dom till den så att det går nu iallafall. Nästa vecka ska den få en mer grundlig koll så det inte tjuvdras ström nånstans.

:up:
 
It's alive!! Om nån fortfarande är intresserad ;)

Igår lyckades fadern och bror på nått vis ta sig in i bilen, fråga mig inte hur..
Det var/är batteriet som spökar. Den har stått på broderns jobb idag , han jobbar på bilaffär, och där fixa dom till den så att det går nu iallafall. Nästa vecka ska den få en mer grundlig koll så det inte tjuvdras ström nånstans.

:up:
Nu får du allt lov att ta reda på hur de tog sig in i bilen, inga såna luddiga historier ;):)
 
@Korven De trixade in sig på nått sätt. När jag tittade ut så såg jag en sop och nått som liknade ett tjockt metspö.... :confused::laugh: De såg verkligen ut som inbrottstjuvar. Extra kul när polisen helt plötsligt glider förbi :D
 

Liknande trådar

  • Artikel Artikel
Dagbok Solen lyste säkert på dig Soljävel Och jag skakar sönder Allt jag rör vid Du rör och går Rörochgårutanattfällaentår När du...
Svar
2
· Visningar
1 836
Senast: Tofs
·
A
Kropp & Själ Vad "härligt" det är när hösten och kylan kommer på allvar och händer och fötter förvandlas till isklumpar och har ännu en vinter med...
Svar
5
· Visningar
1 631
Senast: avslutat medlemskap
·
Hundhälsa Hej! Jag skriver detta för att förhoppningsvis få andras synpunkter på vårat problem, men också för att problem ibland blir enklare...
Svar
14
· Visningar
4 383
Senast: nullo-modo
·
Hästvård Osäker på var den här tråden egentligen ska vara.. Provar här eftersom det gäller sedering och i grunden igångsättning efter...
2 3
Svar
40
· Visningar
5 525
Senast: Liten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp