Sv: Bilist skrämde ner hästekipage i diket
Kl
Dessvärre händer det mig väldigt ofta...............dock är motorcyklisterna oerhört försiktiga alltid så en stor eloge till alla dem.
Jo, motorcyklisterna sköter sig runt hästar
, men inte runt vägarbetare, vilket jag är under sommrarna
I Vintras stoppade jag en timmerbil som dammade förbi gårdsplanen i sjuttio knyck, vi har gårdsplanen tyvärr inpå vägen
Han var ganska sur, då jag redan hunnit ringa hans fraktförening. Jag frågade hur många dar de skulle köra ut virke här, så att vi inte i onödan skulle råkas. Bor efter en smal grusväg... Han bara fräste om att hästar inte har ngt på vägen att göra
men skötte sig iallafall några dagar.
I sommar har jag när vi varit ute på vägröjningen, försökt att ta så mycket kännemärken på de, speciellt yrkeschaufförers bilar, ringt vägbasen, som jagat reda på dem, mjukat upp dem å fått dem att ringa å be om ursäkt för sina misstag. Jag har i lugn och ro kunnat förklara hur det känns när de gjort som de gjort, sen har de faktiskt kört lugnare!!!
Vi kanske behöver en hästombudsman på vägen, som man ringer till om ngn jävlas med en. Problemet är ju att man är fiender i trafiken, inte vänner. Jag tror på Vänlighet på Vägen