Bilen – en cigarett eller en häst?

Bilen kan i framtiden komma att ses som en cigarett: något som kan kännas som en njutning, men är opassande att använda i en miljö där andra människor rör sig. Eller som en häst: inte längre det främsta transportmedlet, som när häst och vagn dominerade, utan bara ett fritidsintresse för entusiaster. Båda förslagen kommer från en stadsbyggnadsforskare, som tycker att bilen fått dominera för mycket i stadsmiljön.
 

Liknande trådar

Utrustning Då var det dags att se över sadelsituationen igen, då vi fått problem med svullnad och ömhet vid mankbasen. I väntan på att sadlarna...
Svar
6
· Visningar
1 108
Hundträning Hej på er! Vill egentligen bara bolla med er om ni tror jag kan få bukt med valpens beteenden eller om jag ska byta inställning dvs lära...
2
Svar
24
· Visningar
7 950
Senast: Migo
·
Skola & Jobb 15 år i vården blev det men nu säger kroppen tvärstopp, ALLT gör ont, hela tiden. 3 omgångar av vad jag förstått i efterhand var...
2 3
Svar
47
· Visningar
7 647
Senast: fejko
·
  • Artikel
Dagbok Jag har tvingats undersöka min relation till pengar på djupet. Jag vet att pengar är ett känsligt ämne och att folk lätt stör sig på hur...
Svar
11
· Visningar
2 857
Senast: Unafraid
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp