Bildtråden på dressyrhästarna, del VIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Bildtråden på dressyrhästarna, del VIII

Tack snälla!!!
haha alltid trist när de spänner till, man tappar hela "flowet" och istället får man kämpa järnet med.... att få det att se så mjukt ut som det bara kan. Du får gärna posta över lite av de där atombombspartiklarna till oss. Vi jobbar hårt med att min ska bli som en ping-pongboll, 170 cm groffsing efter Napoleon är annars mer som en flytande badboll ;) (men med ett hjärta av guld)

Maja_Kandi och Flixon

Haha kul med gissningstävlingar ;) Varken nya tränare eller veterinärer gissar rätt vid en första presentation vilken förstås är otroligt glädjande. Jag kan bara hoppas att det håller i sig men visst börjar det bli dags för nåt nytt i stallet också. Spaniz är ändå "unghästen" i stallet i dagsläget då jag har min gamla elitponny kvar som är 29 i år. Fast ff den som ser till att det är action i hagen och att jag får balansträning när vi far fram över mark ;)

Peak:
Tack snälla! Men jag som satt här och tyckte synd om mig för att vi inte hade stubbåkrar att rejsa på så drämde du till med dessa fantastiska strand bilder. LOVELY! Superfina bilder på er!

Jaaaa borde sett att det var ett sto, men jag fick så för mig att någon skrev han! haha sorry! ;):p

Ljuvlig är HON i alla fall! :d

kan bara hålla med :)

Hur går det förresten med din Vogue, hon var väl lite knackig?

Jo vi ska på sista återbesöket nu på tisdag den 24:e. Antingen har hon läkt och då får vi komma hem o sätta igång eller så blir det tom transport med hem och slutet på vår resa! :(

Tack! Hon är bedårande än så länge, får väl se vad jag säger när jag käkat grus första gången... ;) :D

Jajjemänn, The Grand Old Man är kvar och rids som vanligt, lilla tjejen är påläggskalven inför framtiden hoppas jag. :)

Haha, ja, Gud ja... Inte ett sto på favoritlistan så långt ögat kan nå, förrän jag trillade över den här damen när jag var runt och letade unghäst och bestämde mig för att det var den här jag skulle ha (som inte ens var till salu). ;) :love:

KL

okej, nu ska vi se om jag lyckas med det här från mobilen..
Två "då-och-nu" bilder från mig, de med grå ridbyxor är från början av sommaren, och de andra från igår! Vi har långt kvar, men det är kul att se när det går lite framåt :)

d15fe930211311e38c4722000ae9126a_6.jpg

c860a87e211311e3848422000ae91451_6.jpg

Ser ju ut som en galoppeponny! Superläckra bilder, speciellt där ni sträcker ut! :)

Superfint! :)

Hur kommer det sig att du inte rider western med henne mer? :)

Det är så det är med ston! :love:

(omg, skrev jag ens det där? :eek: )

Ska bli kul att få se henne live nångång! :D

Det gör jag! :) Tävlar forfarande western, men jag tycker mångsidig träning är den bästa, och dressyren ger massor av positiva förbättringar även inom western! Och sen tycker jag själv att det är väldigt roligt! :D

hela världen är uppochned, jag har en "valack" och Saramara ett sto.
vi kanske får byta i framtiden ;)

"Ponny" var det, ja... Hon är ju bara 179 cm i mkh! ;):)

Detaljer! Jag är bara avundsjuk för att vi inte har några fina stränder och för att den grå knappast skulle galoppa i närheten av hur din galoppar (det kan ju gå lite fort men överväxeln gömmer sig...)

kl
Idag blev det ett litet pass på ängen, lite spännande då Calle vilat i 3 veckor pga att han skojat till det lite i hagen och troligtvis trampat snett :meh: Men han skötte sig strålande. Tyvärr blev det väldigt suddiga bilder då kameran inte riktigt ville vara med när ljuset skiftade mellan sol/skugga + kvällssol.

dsc_0078_523b40d5e087c36cb23af5fa.jpg

dsc_0033_523b40e8ddf2b364e04613e4.jpg

dsc_0074_523b40f89606ee5aeb0751aa.jpg

Nej, sparar på dem lite till ;)

Haha, helt galet egentligen, hur blev det såhär? :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Letar efter en ny hundförarjacka. Vill ha en fodrad med huva och många fickor, skaljackor där jag kan sätta fleece under har jag. Har...
2
Svar
21
· Visningar
1 012
Senast: Niyama
·
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 166
Senast: Lady_S
·
Kultur Här kommer ett rykande färskt bokbingo att påbörjas 1 november så ni kan börja leta efter lämpliga böcker! Boken måste alltså vara...
2 3
Svar
58
· Visningar
1 343
Senast: doppler
·
F
  • Låst
Trädgård & Växter Med bara fyra dagar kvar av odlingsåret 2023 tar jag mig friheten att skapa nästa för 2024! :) Jag gissar att planerandet redan är igång...
98 99 100
Svar
1 997
· Visningar
72 449

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka