Bildtråden på dressyrhästarna, del VI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Bildtråden på dressyrhästarna, del VI

Min gamle pensionär var laddad som dynamit i det ljuvliga vintervädret idag! Han hade lite andra idéer än sin matte på vad busa i snön betyder.

%C3%96gonblicksbild+4+(2012-12-08+17-15).png

Han kunde skärpa sig ett litet tag också!
%C3%96gonblicksbild+1+(2012-12-08+17-09).png

%C3%96gonblicksbild+2+(2012-12-08+17-11).png

%C3%96gonblicksbild+3+(2012-12-08+17-14).png

Kommer inte ihåg om jag visat bilder på honom innan. Han är min pensionerade alltiallo, vi har tävlat dressyr upp till LA en gång i tiden. Varmblodstravare som enligt passet är 20 år, snart 21, men enligt honom själv inte är en dag över 5!

Vintervädret var helt underbart perfekt i dag!! :love:

Vad mycket snö ni har.. här på västkusten är det bara nån cm.. går inte att rida utomhus än mer än i skritt. hoppas det blir ändring på det i morgon då det ska komma in mer snö :)

Pigga pensionärer! Min är ju 20, snart 21 också. Har gått 140 hoppning och kan allt i dressyren, byten i varje osv. Och gått som ridskolehäst i många år och ändå är han som han är :D

Vilka härliga bilder! Har hänt så mkt sen de första bilderna på henne trillade in här :), fin tantelanta.

Fenestra: Hans pussfläck sitter ju bara helt perfekt på nosen :love:

Härligt med dessa pigga pensionärer! :)

*kl*
Idag hade vi ett helt fantastiskt väder! Molnfri himmel, i princip vindstilla och -10 grader. Blev en timmes skrittur med Forsythia, väl påpälsade. Helt underbart!
532591_10151117905790951_414271612_n.jpg

Ja, det är så synd att hon är född i fel kropp, dras med ett ryggfel som begränsar henne mycket och nu när jag har börjat gått över till travet mer och mer och skaffat mig en 4-årig kbl valack att köra trav med så hinner jag inte riktigt med henne vilket är otroligt synd, nu när jag har börjat ridigt henne igen lite smått efter vila, herrejäklar vilken häst alltså det är! :love:

Som sagt, pigg tant :angel:

filnamn-650d5a2c4d5bd5642bbb4f7546d215b050bf6e0be4275.jpg

filnamn-827d67ef4f8aff556b274011b36d03f350bf6e0e14731.jpg

filnamn-f22264a89d9dd448eafa191f56acfa6150bf6e103ef49.jpg

Jättefina bilder ni lägger in allihop!!!

KL
Jag bidrar med lite mörka vinterbilder jag också, vi har haft väldigt molnigt idag så det var inget bra foto-ljus. Min tvååring fick äntligen en ny lekkompis och var så underbart lycklig! :D

Balder2.jpg

Balder3.jpg

Han visade upp sig från sin absolut showigaste sida och blev plötsligt sig själv på riktigt igen sen lillebror försvann för två månader sen. :)

Även jag har varit ute och fotat lite i snön....Är lite trist att det alltid blir bilder utan ryttare på eftersom att det alltid är jag som fotar.
Har en liten dålig mobilbild när jag sitter till häst i alla fall.
bildsno3080.jpg

IMG_4126.jpg

IMG_4162.jpg

IMG_4143.jpg

IMG_4113-1.jpg

IMG_4103-1.jpg

IMG_4121.jpg

Härlig energi i din dam! Hur är det med Johan nuförtiden?

Mm det finns så det räcker och blir över :D Johan njuter av sin deltidspensionering, han körs för vagnen, rids mest ute i naturen, är med på någon LD dressyr ibland och hoppar sin derbyhoppning 1 gång om året (som han vann i år igen!) samt är läromästare åt syster (hans ägare) några ridpass om året i dressyr, han har fortfarande sin säregna och alldeles egna stil när han utför sina sysslor, snart 22 år gammal med en hård travkarriär bakom sig, superfarbrorn :love:

bild från samma pass när jag red Jollan, med sin medryttare
filnamn-7c51e83c6867cb7f6a220c9f5b31084e50bf6e1971868.jpg

pigg och glad gubbe med andra ord! :)

Det där med pigga och glada gammelgubbar känner jag igen! Min blev näst intill utskrattad av stallkompisen idag när vi var ute och red. Vi galopperade på hemvägen och hennes 8-åriga quarter tog det lugnt och fint, Wille däremot studsade som en kanin i alla olika galopper, mest jämfota bak :D Och sen exploderade han i fullt ös upp för backen. Stallkompisen har aldrig sett honom så och trodde inte att han hade det i sig :D Älskade gammelgubben! :love:

Jag hoppas få med mig sambon ut och fotografera oss i snön nån dag nu när vi blir lediga, eller så får jag flirta lite med cili kanske ;)

*hugger sista*

Jag får ääääntligen vara med här igen. :) Hästen (och jag)är förvisso under igångsättning fortfarande men vi vågade oss iväg på träning för ny tränare i lördags.
Med tanke på stressen som förelåg träningen med nedfallet träd på väg till stallet mm mm så tycker jag att det gick ok. Jag hade inte riktigt 'kontakt' med mig själv och därav uteblev ju finliret mellan mig och kamelen men vi glider mest just nu.
Det var andra gången vi galopperade uppsuttet.

retKatarinatraumlning121208139.jpg

retKatarinatraumlning121208235.jpg

retKatarinatraumlning121208280.jpg

Den svåra galoppen;
retKatarinatraumlning121208257.jpg

retKatarinatraumlning121208318.jpg

Bonusbild för att den var lite ball och hade så fint ljus;
retKatarinatraumlning121208308.jpg

Och vi red faktiskt i vänster varv också. Det råkade bara bli mest högerbilder nu. Lite kul eftersom höger vanligtvis är hästens svåra varv!

Till alla er som visat vinterbilder! Härligt!! Jag önskar att jag vågade ta ut djuret på en vall i galopp. Men jag vet ju vart jag skulle hamna. :angel:
Visserligen är det rätt mjukt att landa men jag föredrar att sitta kvar. :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Svar
31
· Visningar
1 718
Senast: ameo
·
Tävling Hej! Jag ska börja tävla en ridskoleponny och tänkte tävla henne i dressyr som häst. Kan ponnyn samtidigt starta ponnyklasser med en...
Svar
5
· Visningar
1 219
Svar
2 001
· Visningar
98 587
Senast: pepp
·
Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
889
Senast: Piaff
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Uppdateringstråd 30
  • Stillsam sysselsättning?