Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Okej... jag har hört talas om amöbor och vandrande pinnar. Bara det får mig att bli lite förskräckt. Har de liksom egna personligheter de där snäckorna? Har de ögon? Hur fungerar dom? Blev jättenyfiken nu!
Är väldigt faschinerad av att djuret är så pass stort! Verkligen häftigt! Berätta mer om djuret, har aldrig hört talas om att det finns sådana husdjur!
Ny på det här men jag kan ju prova svara tills jemaha dyker upp då
Personligheter, ja. En av mina är iaf väldigt framåt och glider runt och undersöker och tycker om ett speciellt hörn i akvariet där han kan glida upp och sova. En annan är lite mer tillbakadragen. Den tredje är skitblyg och visar sig aldrig när jag ser den Här ser man ögonen rätt tydligt på de långa tentaklerna. (Hörru jemaha, minns jag rätt om de korta tentaklerna också var ögon? )
Urgoa djur är det, blir upp till 2 dm i skallängd och är enormt sköna att ha på tex handen när de glider omkring... Blir som massage. Billiga massageapparater mao om man inte råkar få tag på en blyg liten skit
Achatina achatina såklart! Är inte säker på det där med ögonen, men har för mig att jag hört att även de korta är ögon. Alla mina tre snäckor sover på dagarna, gärna hängandes uppåner i terrarietaket. På kvällen vaknar de till å blir lite mer aktiva. Korrallfingergrodan har även utsett de till sina personliga viloplatser..
Om ni undrar vad det oranga till vänster om snäckan är så är det bajs! Bajset varierar i färg beroende på vad de äter, morot = orange bajs. Får de sallad eller maskrosor är det grönt, å när de fick potatis var det vitt..
Jäkla lyx då! A. achatina är man ju ute efter själv också förstås, men har bara fulica och iredalei. Tänkte skaffa nytt akvarium/petbox sen och se om jag kan få tag på ett par achatina
Mina fulicor föredrar väggar, eller så gräver de ner sig totalt... Man ser de typ aldrig när de väl har grävt ner sig :P Eller ja, tills man gräver upp de igen förstås. Min iredalei däremot, hon "gräver" ner sig en bit men hon verkar inte riktigt fatta att hon inte är nergrävd, är bara några mm jord över öppningen och så sticker skalet upp :P
en gosh, tycker de kan växa lite snabbare... Min största är ju bara 5,8 cm :P
Skola & Jobb Finns ingen annan som kan ta över, man måste ha en viss ackreditering kan vi väl kalla det och det är inget man bara får. Man ska skriva...
Ekonomi & Juridik nej men är skillnad på någon som jag uppfattat det har flera hästar, Som jag har förstått det hela har dom också företag?. med att sälja...
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.