bilder på rockard - HJÄLP! :-)

Sv: bilder på rockard - HJÄLP! :-)

Som dom andra har skrivit så hade jag satsat på större hållbarare hjul.
Och du behöver nog komma upp en del också.
Min rockard var hög i sätet och hade stora däck (15 tum) och ändå tyckte jag att jag satt lågt bakom min stora häst. Han är visserligen 165 cm.
Fjädring hade ju också varit trevligt.
Höj ryggstödet lite med när du ändå är igång. Det är viktigt att du sitter bekvämt om du ska köra mycket annars blir det mer en pina än ett nöje.
Tror inte att det är ett hemmabygge för jag har en kompis som har en exakt lika dan till sin shettis, hon har bara skacklarna längre in.

ja....ryggstödet ska höjas...blir för lågt annars och köra utan ryggstöd kan jag tänka mig blir väldigt obekvämt.

däcken ska bytas! vill försöka hitta ett par som är högre och bredare så rockarden går stabilare. När jag satt bakom min häst när vi höll upp skalkarna vid honom så såg jag itne så mkt över hasn bak...ska försöka höja sätet så mkt det går utan att det blir för ostabild. vet itne riktigt hur det ser ut under plankorna men det borde gå på något sätt.

fjärding får vi se om vi kan få dit....förstår att det är skönt med fjädring men det känns inte som prioritering nummer ett.

kanske blir det billigare att köpa en riktig rockard... men roligt att renovera oxå!

Ser att en till, liksom jag och Gullan, har en massa renoveringsarbete framför sig :devil: Ska bli kul att se resultaten senare!

*skrattar* ja det samma! kanske kan utbyta ideer med varandra?! har du bild på din? PM:a gärna!

Youre welcome, du får gärna slänga in en bild när vagnen är färdig ;) Lycka till!!

det ska jag! det lär dock dröja ett tag! måste hitta nån som kan hjälpa mig svetsa den...kommer nog lägga in en massa frågor här under resans gång :-)

vad skulle man göra utan alla underbara bukefalister? :-)

thihi omnämns jag me?...=) snart e min klar då ska ni få se på bullar tihhi nää men jag hoppas det duger=P.

Liknande trådar

F
Körning Jag har 2 problem med min rockard.. Suck!! Det är ett hemmabygge, har flyttat upp skaklarna och höjt sitsen, o följande är fel för...
Svar
9
· Visningar
2 511
T
Körning Jag har massor med häst-o ridvana men är novis inom körning. Har tömkört i dressyrsyfte i många år men ej vågat att spänna för. Vill nu...
Svar
17
· Visningar
3 221
Senast: agtatoon
·
J
Körning Jag tänkte börja bygga om min rockard nu, jag vill bla få upp sätet så jag inte bara ser en stor hästrumpa när jag kör...;) Försökte...
Svar
13
· Visningar
6 696
Senast: Svanhild
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka