Glimfeather

Trådstartare
Vilka slags burar passar i en Citroën XM? Vilken är säkrast och mest privärd? Jag behöver en dubbelbur som man kan dela av och den får inte skramla.

Senast ändrad:
Sv: Bilburar

Hittade en på blocket nu som verkar passa perfekt, men är knappt 50 cm för litet för en hund med mankhöjd på ca 55 cm? Det borde vara lagom va?

Buren bör inte vara lägre än vad hunden är i manken. Jag skulle nog vilja lägga till fem centimeter på burhöjden om det går.

Kolla på beg. marknaden på rena hundsidor istället.

Inte lägre. Den är nästan 20 cm högre än vad hundarna är i manken. Jag menar att det är det utrymmet hundarna får var på bredden :) Den ska vara 96 cm bred allt som allt. Det blir nog den, säljaren ringde i morse och det verkar jättebra. Primek är det, den ska väl vara bra?

Liknande trådar

Övr. Hund Så ny bil betyde tyvärr att vi måste köpa ny bur. Vi hoppades att den nuvarande buren från robust skulle funka men tyvärr lutar...
Svar
11
· Visningar
702
Senast: Hermelin
·
Övr. Hund Behöver skaffa ny lösning för hundarna i bil. En beg. äldre VW Caddy ska de åka i framöver, och då skulle jag vilja ha dem i dubbelbur...
Svar
4
· Visningar
619
Senast: Bison
·
Övr. Hund Hej, Vill kanske mest skriva av mig eller få lite tips kanske! Min kille är snart 1 år. Jag tycker vi har god kommunikation för det...
Svar
9
· Visningar
1 030
Senast: inverterad
·
Övr. Hund Vi passar ibland en äldre hund (11 år troligen korsning bichon havanais och terrier av något slag) som alltid haft svårt att vara ensam...
Svar
2
· Visningar
393

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka