Big Horn Arabian Light -Den de selger hos Hööks

Nu har jag mått(?) själv, den verkade at vara ca 52cm.

Nån som vet om bommen är rak eller svängd? (svankig...) Svårt att se med all ullen under... ;)

Testade en Big Horn läder/cordura (den bruna med mönster) som också finns på Hööks på min häst som har väldigt rak rygg och den låg inte bra alls. Den passar på hästar med mer svank.

Men det är rätt stor skillnad mellan den bruna som väl har vanlig quarter-bom och den som heter arabian light som har arab-bom, dvs är rakare och vidare framtill.

Min arab är väldigt rak i ryggen och jag har en arabian light och den fungerar väldigt bra. Dock måste jag korta bommen för den är lite för lång och vill därför gnussa bort hår på länden.

/Camilla

Liknande trådar

Western Alla ni som har en big horn arabian: vad har era hästar för rygg?? bred? svängd? manke? hur känns de att rida i? Släng gärna in...
Svar
10
· Visningar
5 206
Senast: urkella
·
Western Hej! Jag rider för visso inte western, utan distans, men tänkte att ni här kan hjälpa mig lite kanske? :) jag har nyligen tagit upp...
Svar
4
· Visningar
1 504
Senast: Samba
·
Western Jag har ridit vanlig engelskridning hur länge som helst, och fick då upp ögonen för westernridning, för deras lediga sätt och rida och...
Svar
3
· Visningar
1 400
Senast: Mirre
·
B
Western Jag är på jakt efter en ny sadel till min vallack och har nu fått ett tips på en "Big Horn, Arabian Light" sadel som tydligen också...
Svar
6
· Visningar
1 716
Senast: ishmanda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama