Bifoga bild i Outlook

MissFideli

Trådstartare
Hur gör man det? Det gick jättebra i Outlook Express, men nu har jag tydligen Outlook och då lyckas jag bara infoga i mailet. Vill inte ha så.
 
Sv: Bifoga bild i Outlook

Vilket format skriver du mailet i? När man skriver i rtf lägger outlook alla attachments i mailet, men i html och plain text så bifogas de "som vanligt". Man kan säkert ställa in hur man vill ha det också, ska klicka runt lite och kolla.
 
Sv: Bifoga bild i Outlook

emmath skrev:
När man skriver i rtf lägger outlook alla attachments i mailet, men i html och plain text så bifogas de "som vanligt".
RTF och HTML formatet är ju samma... :smirk:

Vad menar du att det är infogat i mailet? Att det ligger i mailet när du tittar på det betyder inte att det är infogat. Om du har ett gem "på" mailet är den bifogad. Precis som det sägs tidigare är det nog en inställning som kan ändra det. Jag återkommer...
 
Senast ändrad:
Sv: Bifoga bild i Outlook

Då väntar jag tacksamt !
På Expressverionen hamnade dom som små ikoner i ett fält precis under där man fyller i adressen till den man ska skicka till. Så det är egentligen bara det jag har att gå på.
 
Sv: Bifoga bild i Outlook

Vad händer med bilden när du byter mellan dem olika formaten (HTML, RTF och oformaterat)? Vilken version på Outlook är det förresten?
 
Sv: Bifoga bild i Outlook

meodeo skrev:
RTF och HTML formatet är ju samma... :smirk:
Jaså? Det är då stor skillnad på hur det ser ut när man använder det ena eller det andra:
HTML
RTF
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Bifoga bild i Outlook

Jo jo, men ut är det i stort sett samma sak. Sen har ju en del spärrat att ta emot annat än oformaterad text.
 
Sv: Bifoga bild i Outlook

2000 tror jag om jag förstått rätt. Gissar att den följde med XP Home Edition.

Lägger jag in en bild när det är html så försvinner den när jag gör om till oformaterat.

Har bara oformaterat och html att välja på, var finns rtf?
 
Sv: Bifoga bild i Outlook

Outlook ingår i Officepaketet. Outlook Express (och Internet Explorer) ingår i XP.
MissFideli skrev:
Har bara oformaterat och html att välja på, var finns rtf?
Den ska finnas där men det kan vara strul med inställningarna för epostkontot. Har Office XP (2002) som lägst så jag har lite svårt att kolla alternativen...
 
Sv: Bifoga bild i Outlook

Varför? Ja, det undrar jag också...
Du kan ha fått Outlook som standardepostmottagare.
Tryck på Start|Kör... och skriv in C:\Program\Outlook Express\msimn.exe
Funkar det inte har du förmodligen tagit bort det, funkar det går du in på Verktyg|Alternativ och klicka på Ange som standard på båda knapparna längst ner.
 
Sv: Bifoga bild i Outlook

Jodå, det fanns. Så nu har jag angett det som standard. Men hur får jag över mailen jag har liggandes på det andra nu?
 
Sv: Bifoga bild i Outlook

I Outlook Express: Arkiv|Importera|Meddelanden... och sen väljer Microsoft Exchange och väljer vilka mappar du vill kopiera meddelanden ifrån. Nästa... Lättast är att du har Outlook öppet annars får du frågan vilken profil den ska kopiera från.
 
Senast ändrad:

Liknande trådar

IT & mobiler Jag är så otroligt missnöjd med hur både Gmail och Outlook sorterar mail! Fattar inte om det bara är kassa inställningar (tycker jag...
Svar
16
· Visningar
628
IT & mobiler Vänder mig hit igen eftersom det blev så bra hjälp förra gången och för flera användare 😆 Har försökt googla men inte hittar något...
Svar
14
· Visningar
968
Senast: Cattis_E
·
IT & mobiler Jag vill tatuera in mina barns namn men jag vill göra det i min mormors handstil för att på så sätt bära även henne med mig genom livet...
Svar
1
· Visningar
288
IT & mobiler Håller på att tappa det helt. Har haft en Huawei 20 Pro i över 4 år, det är den bästa mobilen jag haft och jag hade köpt en sån igen...
2
Svar
22
· Visningar
1 488
Senast: Rie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Uppdateringstråd 30
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

  • Kimblehook
  • Dressyrsnack 17
  • Födda -21

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp