Bidrag till Nybygge!

H

Husar

Jag är med i en IDEELL ridskoleförening. Vi MÅSTE bygga nytt stall.

Det gamla från tidigt 1900-tal rasar sakta med säkert samman dag för dag. Kommunen vill inte gå in och hjälpa oss ekonomiskt, men lägger däremot ribban högt när det gäller utförande, då vi inte får bygga si eller så pga det kulturella arvet i närmiljön, så de har ställt höga krav på det nya stallet, vilket leder till att det blir betydligt dyrare att bygga. Men som sagt, de kan på sin höjd ställa sig som borgensmän till ett lån på banken.

En ideell förening "ska inte" gå plus och därför är det svårt att visa banken att vi har en såpass god ekonomi att vi klarar av att lån på typ 3,5-4 miljoner. Vi är alltså redan inne i ekorrhjulet utan att ens börjat bygga.

Undrar om det är någon som vet vart man kan söka bidrag till ett bygge som vårt, ett stall för ca 30 hästar. EU? Stipendier?

Vi är en förening med ca 400 medlemmar (en av kommunens största klubbar), över 200 medlemmar är ungdommar (5-20 år), mer än 95 % är flickor/tjejer/kvinnor och kommunens största fritidsgård.

Kan inte något av detta vara berättigat till att få bidrag till att utveckla föreingen? Är det någon som sökt bidrag för något liknande? Vad kan vi göra?

Snälla, kom med förslag!
 
Sv: Bidrag till Nybygge!

Jag vet inte hur det är med bidrag, men en snyftvals i lokalpressen kanske skulle sätta fart på kommunen? Berätta siffrorna och bred på hur mycket ni faktiskt gör för att sysselsätta ungdomar osv osv, berätta om stallet och att kommunen vägrar hjälpa till. Snoka reda på hur mycket bidrag andra föreningar (typ fotboll) får/har fått och jämför. Får ni bara opinionen på er sida veknar nog politikerna. Valet närmar sig ju... :devil:
 
Sv: Bidrag till Nybygge!

Tack! Ska försöka lusk lite!

Någon som vet nåt om bidrag?
 

Liknande trådar

H
Hästmänniskan Jag är med i en IDEELL ridskoleförening. Vi MÅSTE bygga nytt stall. Det gamla från tidigt 1900-tal rasar sakta med säkert samman dag...
Svar
7
· Visningar
1 097
Senast: Husar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp