• Övr. Djur
  • Trådstartare Trådstartare skumpan2000
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 6
  • Visningar Visningar 1 573
S

skumpan2000

Nån som ger det till kaninen vid pälsfällning? Hur mycket är det man ska ge? Har en heremlinhona som jag gav beviplex i våras men har glömt bort hur mkt det var! Vore tacksam för svar! :)

På apotket,men man får ofta beställa flytande då de har bara tabletter. 500 ml ca 60 kr? Har inte testat men Empty är nöjd vet jag! O så som hon säger de förknippar sprutan med ngt gott då!
Fast jag har oxå läst att djur o människor har lättare för att ta upp B-vitaminer i jäst form än flytande.

jag tycker det funkar super, ffa på ickis eftersom hon är så gammal och grå...
ungefär 60 kronor får man lägga ut, men det är det värt.
det stämmer dock som paradiset säger att både djur och människor lättare tar upp ämnena i naturlig än i syntetisk form.
bryggerijäst och linfrö innehåller mycket b vitamin.
högkoncenterade vitaminpreparat kan jag dock tycka vara helt befogat att ge vid intensiv cellförbrukning av t.ex. b vitamin vid fällning och sättning.

Liknande trådar

Däggdjur Jag har växt upp med husdjur; katter, hamstrar, kaniner och hundar. Från 11 till 19 år hade jag därtill minst en häst, totalt 4 egna och...
Svar
8
· Visningar
1 238
Senast: Bison
·
Foder & Strö Jag har en gammal ponny, 26 år, som har börjat få lite svårt att tugga hö (Duktig hästtandläkare har undersökt och bedömt.). Hon blev...
Svar
18
· Visningar
1 176
Hundhälsa Vi funderar på om vi ska utreda hunden för allergi eller inte och hade behövt lite tankar från er. Hunden är en 2-årig havanais. Inga...
Svar
11
· Visningar
1 094
Senast: Rumpnissen
·
Övr. Barn Jag är lite rådvill... dottern vill ju ha ett husdjur, och jag har tittat på massor av olika djur som kanske kunde funka men jag vet... 2 3
Svar
42
· Visningar
5 229
Senast: Amha
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka