Bevattning av ridbana.

M

maggan2

Måste skaffa någon typ av bevattning till ridbanan. Hur vattnar ni era banor, med vattentank eller spridare? Någon som har ett bra tips på enkel alt. smart alt billig lösning.
 
Sv: Bevattning av ridbana.

Vio använder spridare när vi vattnar våra banor.
 
Sv: Bevattning av ridbana.

Nettla skrev:
Vio använder spridare när vi vattnar våra banor.
Spridare som sitter på staketet? Räcker de tvärs över hela eran bana.
Jag sätter ut spridare på banan och får manuellt flytta den ung var 20 minut för att täcka hela banan. Letar efter ett enklare alternativ. Gissar att vi har lågt tryck i vattenpumpen....
 
Sv: Bevattning av ridbana.

vi har en pump som pumpar upp vatten från en liten sjö och sen nästa pump som trycker upp vattnet till fastmonterade spridare i staketet, funkar kanon!
 

Liknande trådar

Anläggning Vi behöver lära oss hur vi håller vår ridbana 25x35 m med underlag "ridbanegrus" dammfri till rimligast möjliga kostnad. Jag tar gärna...
Svar
10
· Visningar
760
Senast: Inte_Ung
·
Övr. Djur Hej. Har två kaniner som jag har svårt att lyckas klippa klorna på. Vet att man kan åka till en del zoobutiker etc. för hjälp med detta...
Svar
4
· Visningar
893
Senast: Blyger
·
Anläggning Hej, jag funderar på hur jag ska göra en budget-ridbana. Där den tänkta ridbanan ska vara nu finns det redan ett trästaket på ena...
Svar
2
· Visningar
648
Senast: Cavallo
·
Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
7 739
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Uppdateringstråd 29
  • A-kelpie, tollare eller collie?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Dreglar din katt?
Tillbaka
Upp