Betyg ändrades i dressyrprotokoll

Det där har jag råkat ut för med.
På ponnylagtävling, jag red som tredje från slutet -mitt protokoll lämnades inte ut men de ryttare som red efter mig fick sina. När deras protokoll lämnats ut fick jag till sist mitt och då var det överstruket och ändrat (sänkt) på en eller två bedömningsgrupper under allmänt intryck, vilket i totalsumman gjorde att vårt lag blev slaget med sådär 2p.
Mycket suspekt förfarande.... :cautious:

Det där har jag råkat ut för med.
På ponnylagtävling, jag red som tredje från slutet -mitt protokoll lämnades inte ut men de ryttare som red efter mig fick sina. När deras protokoll lämnats ut fick jag till sist mitt och då var det överstruket och ändrat (sänkt) på en eller två bedömningsgrupper under allmänt intryck, vilket i totalsumman gjorde att vårt lag blev slaget med sådär 2p.
Mycket suspekt förfarande.... :cautious:
WTF O_o

Ungefär vår reaktion också. Kan ju tillägga att arrangerande klubb var de som slog oss och gick vidare till final (var div 1 eller elitallsvenskan, minns inte riktigt).
Lagledaren protesterade men vi fick inget gehör utan så blev det.

Sjukt konstigt också att de har delat ut kopiorna, de brukar sekretariatet behålla. Då är det ju lätt att se om någon kommer tillbaka med en "ändring" på originalet sen.

Jag har alltid fått original, men nu står det ju i artikeln att de rekommenderar att sekreteriatet skall lämna ut kopian och behålla originalet?

Alltså jag tycker att hela den här historien är väldigt underlig.

Någon kommer alltså med en kopia som någon har skrivit med bläckpenna på, och vill få sitt resultat omräknat... Varför plockar sekretariatet inte bara fram originalet? Om de nu lämnat ut kopior? :confused:

Alltså jag tycker att hela den här historien är väldigt underlig.

Någon kommer alltså med en kopia som någon har skrivit med bläckpenna på, och vill få sitt resultat omräknat... Varför plockar sekretariatet inte bara fram originalet? Om de nu lämnat ut kopior? :confused:

Dessutom hade ryttaren inte fått för mkt poäng?

Det har hänt förut, på en större ponnytävling, det gick dock inte till DIN för sekretariatet hade kvar kopian och i det här fallet var det ponnybarnet som ändrade själv och ändringen gjorde att hon skulle få en placering så mamman tågade segervisst till sekretariatet .
Ja, mamman visste inte om att barnet kluddat på protokollet och barnet visste väl inte att det kunde finnas en kopia. Mamman blev inte glad kan jag säga.:laugh:

Jag har alltid fått original, men nu står det ju i artikeln att de rekommenderar att sekreteriatet skall lämna ut kopian och behålla originalet?
Nä, jag har aldrig varit med om att jag/vi fått kopian av ett protokoll. Jag tycker också att det är otydligt förklarat i artikeln.

Jag fattar inte varför orginalet ska ligga kvar.
Det måste vara bättre att ha kvar kopian?
Men jag har sett många tävlingar där protokollen inte behöver hämtas personligen utan ligger huller om buller i en låda utanför sekretariatet .

Jag fattar inte varför orginalet ska ligga kvar.
Det måste vara bättre att ha kvar kopian?
Men jag har sett många tävlingar där protokollen inte behöver hämtas personligen utan ligger huller om buller i en låda utanför sekretariatet .

Så är det ju på dom flesta tävlingar.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter Från och med nästa år ska Svenska Ridsportförbundet inte längre ha några rankningslistor för barn som tävlar. ... Källa / Läs mer...
Svar
0
· Visningar
343
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Nu har karenstiderna för flera substanser i mediciner till hästar uppdaterats. ... Källa / Läs mer...
Svar
0
· Visningar
538
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Svenska Ridsportförbundet, SvRF, har reagerat på dressyrryttaren Patrik Kittels krönika i Ridsport. Här är förbundets svar till honom om...
Svar
0
· Visningar
476
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Kandidaterna till FEI Awards 2017 är offentliggjorda och nu kan alla som vill rösta på sina favoriter. För den som hejar på svenska...
Svar
0
· Visningar
400
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Evolve
  • Atletix