Bettsling ponny

A

ArdChuan

Vilka bett exakt är tillåtna i ponny hoppning?
Finns de olika regler när de gäller internationella tävlingar eller?
Och vilka speciellt inte ?:idea:

Sv: Bettsling ponny

Läs Hopp-TR. Får du exakt svar i både text och bild på vad du får/inte får ha! Skillnad på svenskt reglemente och FEI-reglerna.
Lycka till!

Hej! det jag vet att man INTE får ha är rakt bett med fasta ringar. Men jag har sett att det är många som har det iallfall på hopptävlingar.Är det ngt speciellt bett som du funderar på?

aa de är ett speciellt.. som ja misstänker att man inte får ha men jag sätt folk som haft de fast internationella tävlinga :/ du ska få se bild
jsmagic5.jpg

Det där ett bett jag inte känner till.Men vad är det för sorts bett då? Har du provat att rida med ett sånt ?

Du får INTE rida på det bettet, inte i Sverige iallafall.

jag tror de brukar kallas "flippan bett" Misstänkte de.. men jag såg en ponny för ett tag sen på en nationell som red fram på de med graman :angel: haha;P men men ..

Det bettet (eller ett annat väldigt likt) kallades för ett jaktkandar = kimberwick av syntet, och borde då vara godkänt.

ArdChuan skrev:
jag tror de brukar kallas "flippan bett" Misstänkte de.. men jag såg en ponny för ett tag sen på en nationell som red fram på de med graman :angel: haha;P men men ..

Känner några som tävlade nationell/elit på sina ponny på det bettet och hävdade bestämt att det är godkänt, men det är inget av de betten som är avbildade i TR. Dock är det möjligt att det är godkänt internationellt.

okej låter spännande ;) Undra om man får tävla på de. Ja får vell se :P ja vet att de inte är samma som jakt kandar iaf ..

Liknande trådar

Tävling Får jag som 15-åring tävla en B-ponny i en LE avdelning b? Gäller det samma regler i klasser som är bedömning A (clear round)...
Svar
3
· Visningar
830
Senast: Fiorano
·
Hoppning Hej! Jag har en 8 årig "slutmätt" D-ponny som min dotter som är 14 år tävlar i lätta klasser. Min syster som är över-årig tävlar samma...
Svar
2
· Visningar
929
Senast: Ketrawzc
·
Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
14
· Visningar
589
Senast: Mli
·
Tävling Hej! Jag skulle behöva hjälp med att tyda TR dressyr... blir inte klok hur mycket jag än läser. Jag är 30 år gammal o rider ponny, har...
Svar
11
· Visningar
2 419
Senast: hhere
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka