Bettskena snarkning

Jamtland

Trådstartare
Har skaffat mig en bettskena som ska motverka snarkning och nog tycker jag den hjälper, men jag får ju så jävla ont i käkarna?! Hur lång tid tar det innan man vant in underkäken?

Har skaffat mig en bettskena som ska motverka snarkning och nog tycker jag den hjälper, men jag får ju så jävla ont i käkarna?! Hur lång tid tar det innan man vant in underkäken?
Är den anpassad och utprovad hos tandläkare?
Om det är en sådan där färdig man gjuter själv så kan det bli väldigt fel och leda till smärta istället för bättring. Kan vara så att den är för tjock till exempel så att din käke hamnar i en onaturlig vinkel/ställning.

Om det är hos tandläkare eller liknande - be de slipa ner den. Jag fick skitont av min i början, de var tvungna att slipa ner den rätt hårt för att den skulle passa. Numera vill jag inte vara utan den.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag pressar tänderna när jag sover vilket gör att jag får ont i nacken och huvudvärk väldigt ofta. Dock stämmer inga av... 2
Svar
33
· Visningar
1 956
Senast: Amha
·
Kropp & Själ Jag har alltid haft kalla händer och fötter, och har en släng av Raynauds syndrom, dvs blodcirkulationen stänger av i fingrar och tår...
Svar
6
· Visningar
291
Kropp & Själ Jag fryser väldigt mycket när jag är i badhuset med barnen och badar, så pass att jag idag har ont i kroppen efter gårdagens besök på...
Svar
15
· Visningar
663
Senast: Fille
·
Kropp & Själ Visst är vi några vinterbadare här? Vore kul att ha en tråd för det (hittade ingen när jag sökte så tror inte det finns nån?). Inleder... 2
Svar
37
· Visningar
1 895
Senast: pepp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka