D
dr.pepper
min häst har varit i proffsträning och kommit hem igen.hon har gått me järvsöfaksbett, bygelbett och andra hemskheter eftersom tränaren tyckte hon vart så het på banan, dum i munnen och var entömd. munnen kollades och fixades till (hae en vargtan som låg snett under) hon är kollad i munnen igen och äter med stor aprit nu då hon kommit hem. sista starten gick hon med bygelbettet och å jag värmde henne märkte jag hur hon bet tag i höger sida av bettet (hon har även en hovspricka på höger fram som hon visserligen inte har ont i , men skoningen (nyskod innan hon kom hem) är väl inte den bästa, hoven där sprickan är väller över är inte ens innanför skon. men frågan är vad händer om jag byter till ett vanligt delat eller rakt bett, raka bett kan ju göra illa lanerna om dom är heta och delade trykcer upp i gommen. vad ska jag välja för bett. bygelbettet är för grymt och för tjockt hon vill ju inte ens öppna munnen å det kommer men vem skulle inte protestera! ett bett som trycker på och gör ont om man bryter kom gärna med förslag och hjälp.vill ju inte att kusken ska såga henne i munnen för att få stopp på henne. fast vem det det kanske är för att hon har sånt bett.får man tävla med rullbett? (så hon inte kan bita fast)