Bettfråga

S

skimmer

Vad är detta för bett?

bett.jpg

Aldrig hört talas om.. Varför rider man på ett sånt här? Vad är speciellt med det? Finns det nån sida man kan läsa mer på?

I western använder man ofta ett sånt bett i övergången från tränsbett till stång.

Jag som trodde det var ett islandsbett... :o
En i vårt stall har en sån på sin islänning

En fråga till. Det är en kindkedja till, vart ska man sätta den så den inverkar mildast? Går det bra att ta bort den helt?

Lånar lite av tråden men tanke på de tre kopparringarna runt mittdelen av bettet.

Om man stoppar två olika metallet i munnen. Visst smakar det konstigt då? Smakar som elektrisitet :crazy:.

vart ska man sätta den så den inverkar mildast?
För att bettet ska verka rätt ska kedjan sitta i de två översta ringarna.Något annat alternativ tror jag inte finns som är humant.
Struntar du i kedjan blir efekten som typ ett pessoa med nötknäppar effekt och obegränsad hävstång.

Detta är ju ett bett som borde passa i gag gruppen! Och gag översatt från engelska är = Munkavel :crazy:

Tack :) Jag vill själv inte använda bettet, men jag har hästen på prov just nu och vill inte byta utrustning, men ska jag ha kvar henne byter jag självklart bett.

Liknande trådar

Utrustning Hej! Överväger att köpa ett nytt bett till min ena. Använder ett vanligt tränsbett med fasta ringar idag men vill ha ett som är något...
Svar
15
· Visningar
1 130
Senast: dukie
·
R
Utrustning Vilka bett lösa träns tycker ni är bäst och varför? Alltså inte märken och då utan tillexempel hackamore eller side pull eller så! Om...
Svar
0
· Visningar
274
Senast: Raderad medlem 149524
·
Dressyr Tips på bett till hispanoarab med liten munhåla. Import som 7-åring, riden på kandar med mycket stöd. Kontroll av mun vid ankomst...
Svar
12
· Visningar
850
Senast: Fiorano
·
Utrustning Måste köpa nya ridskor. Bruna i skinn. Hyfsat billiga. Har kollat på Horze och Hööks. Har någon erfarenhet av dessa två modeller? denna...
Svar
8
· Visningar
382
Senast: tott
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka