W

Wes

Vilka typer av bett får man ha i hunter klasser? egentligen.. Trodde de bara var vanliga tränsbett..men jag har sett dom som har såna dressyr bett med korta skänklar.. :confused:

Enligt AQHAs regelbok står det såhär: "English snaffle(no shank), kimberwick, pelham and/or full bridle (with two reins), all with cavesson nosebands and plain lether brow bands must be used."
Jag vet inte vad för bett du menar men några skänkelbett skall ju inte vara tillåtet enligt regelboken. Om man inte räknar pelham dit då, men de är ju tillåtna.

Sedan är ju en mängd mundelar godkända men det var ju inte din fråga..

Jag vet inte hur de ser det, men i regelboken står att pelham får användas..

Liknande trådar

Hästvård Jag har haft många olika strategier under åren för att ta hand om bromsbett. Hästen är allergisk och får i stort sett alltid infektioner...
Svar
18
· Visningar
936
Senast: lundsbo
·
Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
13
· Visningar
325
Senast: Cactus
·
Hoppning Jag har inte tävlat själv på typ femton år, men har på sistone varit åskådare på några hopptävlingar, och jag noterade sist att alla...
Svar
19
· Visningar
850
Övr. Katt Vad har kattungen egentligen för färg? Han är brun, inte riktigt chokladig utan mer 'dassig' brun. (Tycker pälsen är silvrig i botten...
Svar
18
· Visningar
877
Senast: MissFideli
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama