Bett unhästklasser

• Hoppning
  • Trådstartare Trådstartare SRC
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 7
  • Visningar Visningar 839
Nu har jag inte TR med mig på jobbet men ur minnet så i vanliga av B är betsling fri.

Däremot är det inte det i vissa klasser som Breeders, Championat osv. Där är enbart tredelat eller tvådelade vanliga tränsbett ok. I dom klasserna finns ju även regler om hur mycket bakbensskydden får väga.

Nej bettslingen är INTE fri.
Du får använda alla typer av vanligt tränsbett (menar nu att ringarna får vara d, ägg , löpande eller fullcheck). Och tredelat men du får INTE ha rakt eller någon form av hävstångsbett typ pessoa.

Var har du fått det där ifrån??

Så länge det inte gäller speciella tävlingar typ Breeders 5 åringar som har sina egna regler så är betslingen fri.

Då är det bra om du skriver det också, då frågan gäller ungHÄSTklasser.

Liknande trådar

Dressyr Min häst har en tendens att börja tugga på bettet (läs öppna och stänga munnen) när han tycker att saker är jobbigt/han tar i. Det...
Svar
9
· Visningar
502
Senast: Elo
·
Hoppning Såg idag en blå tunga på hopphäst på GHS. Syntes tydligt från min plats i TV-soffan- Såg också hästar som gapade med skarpa bett i...
Svar
18
· Visningar
1 605
Senast: Shaggy
·
Utrustning hej! är veredus pro jump ll bakskydd tillåtna i hoppning för storhäst på 8 år, och isf i vilka klasser? behöver hjälp att tolka tr😊🙈
Svar
2
· Visningar
394
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Under helgen avgörs Folksam SM i hoppning inomhus för senior, young rider och junior hos Runsten Equestrian.
Svar
0
· Visningar
92
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Tandproblem på båda katterna
  • Oseriös avel 2023
  • Guldfasanerna