Bett på dressyrtväling?

C

Chateau

Hejsan jag undrar om det är någon som vet vilka bett man får ha och inte får ha på dressyrtävlingar. I detta fall gäller det en l:c klubb.
De bett jag helst vill veta om man får använda eller ej är
Pessoa och Gagg?
Tacksam för svar!

Sv: Bett på dressyrtväling?

fragansia skrev:
Är nästan säker på att de två betten inte är tillåtna på dressyrtävling...

Okej ja de var vad jag trode också ville bara va säker :smirk:

Nej, varken pessoa eller gagg (vad det nu är) är tillåtet.
Bara vanligt tvådelat tränsbett och tredelat med rundad mittdel.
Både löpande och fasta bettringar är tillåtet.

På klubbtävling är det dock klubben som bestämmer och de kan, om de vill, tillåta bett som normalt inte är tillåtna. Så hör med klubben.

Ylva skrev:
Nej, varken pessoa eller gagg (vad det nu är) är tillåtet.
Bara vanligt tvådelat tränsbett och tredelat med rundad mittdel.
Både löpande och fasta bettringar är tillåtet.

På klubbtävling är det dock klubben som bestämmer och de kan, om de vill, tillåta bett som normalt inte är tillåtna. Så hör med klubben.

Hej det står på anmälnings papperet så står det att det är TR reglerna som gäller vid klädsel, bett osv.

Liknande trådar

Utrustning Om jag tolkar TR rätt så får man i princip använda vilket bett som helst i hoppningen, stämmer det? Är Bacher bett (det bettet som inte...
Svar
1
· Visningar
998
Senast: sweep
·
Juridik & Ekonomi En omöjlig fråga att svara på, jag vet, men jag undrar ändå om någon som kan mer än jag om sådant här vågar sig på en spekulation...
2 3
Svar
44
· Visningar
2 080
Senast: Sharpless
·
Samhälle Hej! Då försäkringsbolaget har så lång kötid i telefon så chansar jag med att kasta ut frågan här. Jag har haft en barnförsäkring hela...
Svar
1
· Visningar
399
Senast: sjoberga
·
Övr. Hund Det har tillkommit hund i sommarens reseplaner då det vanliga pensionatet inte kan ta emot och vi inte känner oss bekväma med att lämna...
Svar
15
· Visningar
1 111
Senast: Pilot
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka