Bett med koppar-ringar i mitten...

R

reykurboy

Har beställt ett vanligt tränsbett med koppar-ringar i mitten (blir som ett tredelat). Någon här som ridit med det?? Isåfall vill jag ha lite för/nackdelar med det... :) Så, tell me!

Sv: Bett med koppar-ringar i mitten...

Jag har ett sånt, det är bra och milt, blir bra salivutsöndring med det , nackdelen är att en del hästar kan klämma tungan av det har jag hört, men å andra sidan all tandläkare säger att man bör byta bett ofta.

Sv: Bett med koppar-ringar i mitten...

Har du bild?

min första tanke var ett sådanthär http://www.hooks.se/Butik/assets/product_images/mellan/500157.jpg men sedan när du sa tredelat?!?

Jag har ett bett som liknar det på bilden, min ena häst vill gärna "bita fast" bettet och med rullarna så går det inte lika bra. var mkt bra en preriod då han bara skulle sticka iväg med mig. och nu har han slutat försöka :D
Min andra häst tycker det bettet är "mysigt" (hon surplar och blundar med ögonen) och fungerar mkt bra på det.

Liknande trådar

Utrustning Jag behöver ett skarpare bett till min valack då han blir för stark för dottern när de rider ut. Han bestämmer då tempot själv om de ska...
Svar
10
· Visningar
1 044
Senast: Sesca
·
Kläder & Bli fin Jag är dels lite trött på förlovningsringen jag har, och ska dessutom förhoppningsvis gifta mig snart, så det börjar bli dags att leta...
Svar
9
· Visningar
568
Utrustning Hej! Överväger att köpa ett nytt bett till min ena. Använder ett vanligt tränsbett med fasta ringar idag men vill ha ett som är något...
Svar
15
· Visningar
1 128
Senast: dukie
·
Utrustning Jag är ganska okunnig när det gäller bett och har hållit mig väldigt basic hela tiden. All min erfarenhet är ju från ridskolebetsling...
2
Svar
21
· Visningar
1 177
Senast: Linda_A
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar