bett i hoppning?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Malin_Bus
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 6
  • Visningar Visningar 976
M

Malin_Bus

Hej..
Jag har precis börjat hoppat med min pålle.. han är 9 år och fd barockhäst.. men han blir så oerhört stark när jag hoppar.. Nu rider jag med ett tredelat bett med fasta ringar.. men jag vet inte vad jag ska ha för bett... tacksam för svar... :bow:

Sv: bett i hoppning?

Pessoa kanske? Har funkat jättebra på min.

alltså.. han kan ju gå med raka bett men jag har lite problem med att svänga.. :rofl:

På vilket sätt blir han stark? Min ponny gillar att suga fast i bettet och sätta ner huvudet. Rider honom i ett Brandon bett som han fullkomligt älskar.

Skulle inte fokusera på vilken typ av bett utan snarare på att få hästen att lyssna ;) Hoppa ofta men få språng på låga höjder och lägg in andra övningar mellan hindren för att få hästen uppmärksam.

Liknande trådar

Utrustning Min ponny är en MAXAD C ponny som är väldigt pigg men extremt känslig. Jag håller på att försöka se över hans bett då han har väldigt...
Svar
6
· Visningar
354
Senast: Valle
·
Utrustning Hej! Överväger att köpa ett nytt bett till min ena. Använder ett vanligt tränsbett med fasta ringar idag men vill ha ett som är något...
Svar
15
· Visningar
1 226
Senast: dukie
·
Utrustning Hej! Tänkte kolla, då jag gärna vill ha varierade åsikter kring mitt lilla dilemma jag har.. Min häst, hon är en väldigt egensinnig...
Svar
7
· Visningar
1 032
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
648
Senast: cowgirl81
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka