Silver Girl

Trådstartare
Funderar på att ge betfor för att blanda mineraler i. Hur länge kan det stå uppblött utan att bli dåligt? Om jag väljer att ge det till eftermiddagsfodringen och blandar kvällen innan kan det ju få stå i 20-22 timmar.

Sv: Betfor

Jag hade hellre blandat det med varmvatten när jag kommer till stallet och fodrat med det när jag åker därifrån.

Jag ger alltid betfor till det mål som komemr närmast efter att jag varit i stallet, dvs oftast kvällen.

Om du blötlägger när du kommer till stallet så är det ju klart att ge när du mockat, pysslat och ridit, det tar inte mer än 30-45 minuter i rumstemperatur. Och fodras det för natten efter någon timme eller två så gör ju inte det något heller. :idea:

Behöver egentligen inte ge kraftfoder, men då alla andra hästar i stallet får kraftfodergiva morgon och eftermiddag så vill jag ge min häst något samtidigt och hade då tänkt mig lite betfor med mineraler. Hela poängen är att han ska få något samtidigt som de andra, så jag gör nog så att han får betfor på morgonen och jag får hitta på något annat som symbolisk em-giva.

Liknande trådar

Foder & Strö Jag har en gammal ponny, 26 år, som har börjat få lite svårt att tugga hö (Duktig hästtandläkare har undersökt och bedömt.). Hon blev...
Svar
18
· Visningar
1 153
Foder & Strö Har för första gången en häst där man måste vara lite betänksam kring i vilken form man ger foder. Hon har en djup tandficka och...
Svar
14
· Visningar
616
Senast: WildHorse
·
Foder & Strö Hej, är rätt ny/okunnig på detta med hästens foder. har bla använt mig av olika foderstatsprogram för att få till rätt foder och rätt...
Svar
5
· Visningar
665
Senast: Cattis_E
·
Foder & Strö Jag kommer snart ha min första omgång med åringar och funderar därmed på hur jag bäst ska ta hand om dem, främst fodret. De får...
Svar
8
· Visningar
524
Senast: Sryoqwe
·

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka